Accés al contingut Accés al menú de la secció
Portal Jurídic  > Cercador de normativa
 
Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi
Afegeix-lo a la meva selecció
PDF
Relació cronològica
  • Flux Publicat
Matèries relacionades
Lupa
Accedeix a la cerca
Contacte

DECRET 71/1987, de 15 de gener, d'aprovació del Reglament del Registre General de Personal de la Generalitat de Catalunya.

Dades bàsiques
  • Rang del document Decret

  • Organisme emissor Departament de Governació

  • Núm. del document 071/1987

  • Data del document 15/01/1987

  • Data de publicació 18/03/1987

  • Diari oficial DOGC

  • Núm. 817

Afectacions
TEXT PUBLICAT

                                                        
     La  Llei  17/1985, de 23 de juliol, de la Funció Pública
  de l'Administració de la Generalitat de  Catalunya,  en  el
  seu  article  23  i  concordants  preveu  l'existència  del
  Registre General de Personal dependent del  Departament  de
  Governació, i el  configura  com l'instrument fonamental en
  la gestió de personal de la Generalitat.                   
                                                             
      L'efectivitat  de  la  seva  implantació  requereix  el
  desplegament  reglamentari,  a  fi  d'establir  les  normes
  bàsiques del seu funcionament.                             
                                                             
      Per tot això, a proposta del Conseller  de  Governació,
  amb  l'informe  previ  de  la Comissió Tècnica de la Funció
  Pública i d'acord amb el Consell Executiu,                 
                                                             
  Decreto:                                                   
                                                             
  Article únic                                               
      S'aprova el Reglament del Registre General de  Personal
  de la Generalitat de Catalunya.                            
                                                             
  Disposició derogatòria                                     
      Quedan  derogades totes les normes d'igual o d'inferior
  rang que s'oposin al que disposa aquest Reglament.         
                                                             
   Disposició final                                          
      Es faculta el Conseller de Governació  per  dictar  les
  disposicions   necessàries  per  al  desplegament  del  que
  estableix aquest Reglament.                                
      Aquest Decret entrarà en  vigor  l'endemà  de  la  seva
  publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
                                                             
  Barcelona, 15 de gener de 1987                             
                                                             
  Jordi Pujol                                                
  President de la Generalitat de Catalunya                   
                                                             
  Agustí M. Bassols i Parés                                  
  Conseller de Governació                                    
                                                             
                                                             
  REGLAMENT                                                  
  del  Registre  General  de  Personal  de  la Generalitat de
  Catalunya                                                  
                                                             
  Normes generals                                            
                                                             
  Article 1                                                  
      El Registre General  de  Personal  és  constituït  pels
  expedients   personals,  en  els  quals  es  reuneixen  els
  documents que incorporen els  actes  referents  a  la  vida
  administrativa  del  personal  de  la  Generalitat,  i  pel
  Registre Informàtic, conjunt  d'inscripcions  i  anotacions
  relatives a aquells actes.                                 
      El  Registre  General de Personal depèn del Departament
  de Governació i és regit per  la  Direcció  General  de  la
  Funció Pública, d'acord amb les normes que estableix aquest
  Reglament.                                                 
                                                             
  Article 2                                                  
      Ha  d'ésser  inscrit  en  el  Registre  General  tot el
  personal a què es  refereix  la  Llei  17/1985,  de  23  de
  juliol,  de  la  Funció  Pública  de  l'Administració de la
  Generalitat, sigui quina sigui la seva vinculació.         
      En concret ha de constar en el Registre:               
      a) El personal  al  servei  de  l'Administració  de  la
  Generalitat,   és  a  dir,  el  personal  integrat  en  els
  Departaments, en els seus  organismes  autònoms  i  en  les
  entitats gestores de la Seguretat Social.                  
      b) El personal al servei de la Sindicatura de Comptes i
  el personal al servei del Consell Consultiu.               
      c)  Els  funcionaris  que  passin  a  prestar  els seus
  serveis en entitats del sector públic, sempre que els llocs
  de treball que els funcionaris ocupin estiguin inclosos  en
  la llista de llocs de treball de la Generalitat.           
      d)  El  personal  que presta serveis a les Universitats
  figurarà en el Registre General mitjançant connexió amb els
  registres  d'aquelles   Institucions.   Aquests   registres
  s'ajustaran a les dades i al sistema que  estableix  aquest
  Reglament.                                                 
      La  coordinació  dels  registres  de  personal  de  les
  Universitats  amb  el  Registre  General respectarà, en tot
  cas, l'autonomia d'aquelles Institucions.                  
                                                             
  Article 3                                                  
      El  Departament  de  Governació  adoptarà  les  mesures
  adients  per  cooperar  amb  les  entitats  locals  que  ho
  sol·licitin en la constitució dels seus registres i  en  la
  coordinació    amb    els    registres    de   les   altres
  Administracions.                                           
                                                             
  Article 4                                                  
      4.1  La utilització  dels  mitjans  informàtics  en  la
  gestió  del Registre s'atindrà acuradament a les normes que
  desplega l'article 18.4 de la Constitució espanyola.       
      4.2   En  l'expedient  personal  i   en   el   Registre
  informàtic  no  hi  podran  figurar dades referents a raça,
  religió o opinió.                                          
      4.3  Els responsables de la  custòdia  dels  expedients
  personals  i  de  la gestió del Registre informàtic tindran
  cura de  forma   especial  del  acompliment  per  part  del
  personal  al  seu càrrec del deure de reserva total pel que
  fa a les dades que siguin conegudes per raó de les funcions
  que els són encomanades.                                   
                                                             
  Article 5                                                  
      El titular de l'expedient personal podrà tenir-hi accés
  i  podrà  sol·licitar  al  Departament,  l'organisme  o  la
  institució   que   el  custodiï  certificat  de  les  dades
  contingudes en el Registre informàtic i còpies  compulsades
  de la documentació.                                        
                                                             
  El Registre informàtic                                     
                                                             
  Article 6                                                  
      Els  actes  administratius  que  en aquest Reglament es
  determinen com a objecte obligatori de registre en cap  cas
  podran  suposar variacions retributives en nòmina mentre no
  hagin estat comunicats per  a  la  seva  inscripció  en  el
  Registre  informàtic.  La data de registre s'incorporarà al
  document.                                                  
                                                             
  Article 7                                                  
      Constaran en el Registre informàtic les  dades  que  en
  els articles següents es detallen, referents a:            
   7.1  La identificació personal.                           
   7.2   La  vinculació amb la Generalitat, el seu inici i la
  seva finalització.                                         
   7.3  Els llocs de treball o els càrrecs ocupats.          
   7.4  Les situacions administratives o laborals.           
   7.5  L'antiguitat.                                        
   7.6  El grau personal.                                    
   7.7  Les retribucions i el sistema de previsió social.    
   7.8   Les   titulacions   acadèmiques,   els   cursos   de
  perfeccionament i altres mèrits d'interès.                 
   7.9   Les faltes greus i molt greus, i les sancions mentre
  no hagin estat cancel·lades.                               
   7.10    Els    expedients    d'incompatibilitat    i    de
  compatibilitat.                                            
                                                             
  Article 8                                                  
      El   registre   de   cada  persona  s'iniciarà  amb  la
  inscripció de les dades personals i de la  seva  vinculació
  amb el detall següent:                                     
  Cognoms i nom.                                             
  Número de DNI.                                             
  Data de naixement.                                         
  Lloc de naixement.                                         
  Sexe.                                                      
  Estat civil.                                               
  Sistema d'accés a l'Administració de la Generalitat.       
  Classe de personal.                                        
  Cos, escala o categoria laboral.                           
  Número de Registre Personal.                               
  Data  del nomenament o del contracte i, si s'escau, data de
  publicació.                                                
  Titulació aportada en el procés selectiu.                  
  Grau personal inicial.                                     
  Situació administrativa o laboral.                         
  Sistema de previsió  social,  número  d'afiliació  i  dates
  d'alta i de baixa.                                         
  Data i motiu de finalització de la vinculació.             
                                                             
  Article 9                                                  
      En  relació  amb els llocs de treball i els càrrecs que
  inicialment i successiva ocuparà  cada  persona, s'anotaran
  les dades següents:                                        
  Nom i codi del lloc o càrrec.                              
  Nivell del lloc o càrrec.                                  
  Forma d'accés al lloc o al càrrec.                         
  Centre de treball i localitat.                             
  Departament i Unitat Directiva.                            
  Data de presa de possessió o d'incorporació.               
  Complements específic i de destinació.                     
  Data  i  motiu  de finalització en l'ocupació del lloc o el
  càrrec.                                                    
                                                             
  Article 10                                                 
      L'anotació de les situacions administratives i laborals
  s'ajustarà a  la  normativa  aplicable  a  cada  classe  de
  personal.   S'especificarà,   respecte   a  cada  situació,
  l'autoritat que la disposa, la data d'inici dels efectes  i
  la de finalització, si s'escau.                            
                                                             
  Article 11                                                 
      El  registre  de  l'antiguitat es referirà a la data en
  què cada persona haurà accedit  a  un  cos,  una  escala  o
  categoria  de  l'Administració  i  als períodes de temps en
  servei actiu  complerts que, a efectes  de  retribucions  i
  d'antiguitat,  es  reconeguin successivament d'acord amb la
  normativa aplicable a cada cas; hi constarà la data en  què
  es produirà el reconeixement i els períodes acumulats en el
  cos,  l'escala,  la  categoria i el grup. Igualment es farà
  constar l'antiguitat reconeguda  per  serveis  prestats  en
  Administracions  públiques  abans d'adquirir la condició de
  funcionari.                                                
                                                             
  Article 12                                                 
      Amb el reconeixement  previ  per  part  de  l'autoritat
  competent,  es registraran el grau personal consolidat i la
  data d'efecte del reconeixement.                           
                                                             
  Article 13                                                 
      En  tot  moment  hauran  de  constar  en  el   Registre
  informàtic les retribucions acreditades pel personal.      
      La  inscripció del personal en el Registre informàtic i
  les anotacions subsegüents permetran que es reflecteixin en
  nòmina les incidències corresponents.                      
                                                             
  Article 14                                                 
      L'anotació de titulacions acadèmiques, cursos i  altres
  mèrits d'interès es realitzarà amb la presentació prèvia de
  la documentació acreditativa, de la qual quedarà constància
  en l'expedient personal. Es detallaran l'any d'obtenció del
  títol i el centre expedidor.                               
                                                             
  Article 15                                                 
      Les  faltes  greus  i  molt  greus i les seves sancions
  seran registrades un cop rebuda la notificació per part  de
  l'autoritat que l'haurà imposat; constarà en el Registre la
  data d'imposició de la sanció.                             
      Transcorregut  un  termini  igual al necessari per a la
  seva prescripció, es cancel·laran les inscripcions  d'ofici
  o  a  petició de l'interessat. La cancel·lació implicarà la
  desaparició de l'anotació del Registre informàtic.         
                                                             
  Article 16                                                 
      El  Registre  d'expedients  d'incompatibilitat   o   de
  compatibilitat  detallarà el número de l'expedient, la data
  de resolució i el seu contingut essencial.                 
                                                             
  Article 17                                                 
      Les inscripcions i les anotacions es  realitzaran  dins
  del termini d'un mes des de la producció de l'acte a què es
  refereixen. La  data de registre s'incorporarà  al document
  original.                                                  
                                                             
  Article 18                                                 
      En el cas que la introducció d'una dada en el  Registre
  comporti  l'actuació  posterior d'una unitat administrativa
  diferent de la que haurà realitzat l'anotació, es  trametrà
  comunicació pels mitjans més ràpids possible.              
                                                             
  Article 19                                                 
      Si  s'adverteix  en  el  Registre l'existència de vicis
  susceptibles de produir  la  nul·litat  o  l'anul·labilitat
  dels  actes  que  hauran  donat  origen a la inscripció, es
  comunicarà al Departament competent als efectes escaients. 
                                                             
  El número de registre personal                             
                                                             
  Article 20                                                 
      El número de registre personal  és  l'identificador  de
  cada  persona  en  tant que pertany a l'Administració de la
  Generalitat.                                               
      El número de registre personal serà format  pel  número
  del  Document  Nacional  d'Identitat completat, si cal, amb
  zeros a l'esquerra fins a totalitzar vuit dígits, seguit de
  tres de control, d'una lletra identificativa i del codi del
  cos, l'escala o la categoria a què pertanyi.               
                                                             
  Article 21                                                 
      L'assignació  del  número  de   registre   personal   i
  l'emissió  del  títol  de funcionari, la realitzarà l'Òrgan
  competent, un cop rebuda la  notificació  de  la  presa  de
  possessió.                                                 
                                                             
  L'expedient personal                                       
                                                             
  Article 22                                                 
      Formen l'expedient personal els documents originals que
  incorporen  els  actes  que  han  de constar en el Registre
  informàtic.                                                
      La custòdia  dels  expedients  personals  correspon  al
  Departament,  l'organisme o la institució a què el personal
  està destinat.                                             
      En cas de prestació de serveis compatibles en més  d'un
  Departament,  organisme  o  institució  de  la Generalitat,
  l'expedient  de  l'activitat  principal   serà   completat,
  permanentment, amb les variacions de l'expedient secundari.
                                                             
  Article 23                                                 
      En cas de canvi de destinació, l'entitat de procedència
  emetrà  un  certificat  de  serveis on reflectirà totes les
  circumstàncies administratives que siguin d'interès  per  a
  la   correcta   incorporació  del  personal  i  trametrà  a
  l'entitat de destinació,  amb  acusament  de  recepció,  la
  documentació  que formi el seu expedient personal juntament
  amb el certificat esmentat; en  la  unitat  de  procedència
  quedarà, com a mínim, una còpia del certificat emès.       
      En  els  casos  de  declaració  d'excedència  o quan el
  personal deixi de prestar  serveis  a  la  Generalitat,  el
  certificat  i  l'expedient  personal  seran  tramesos de la
  forma abans indicada a la Direcció  General  de  la  Funció
  Pública,  llevat  dels  que  pertanyin al personal a què es
  refereix l'article 12.3 de la Llei 17/1985, la documentació
  dels quals romandrà en la Unitat corresponent,  sempre  que
  les  competències  que  s'esmenten  en aquell article hagin
  estat atribuïdes.                                          
                                                             
  Competències                                               
                                                             
  Article 24                                                 
      Correspon al Departament de  Governació,  que  exercirà
  aquestes  competències mitjançant la Direcció General de la
  Funció Pública, d'acord amb el que disposa  l'article  12.1
  de la Llei 17/1985:                                        
   24.1   Introduir  en  el  Registre  informàtic  les  dades
  referents als actes que siguin  dictats  pel  Conseller  de
  Governació  en  virtut  de  la  seva competència general en
  matèria de funció pública i, en especial, les  referents  a
  la inscripció del nomenament dels funcionaris.             
   24.2   Assignar  el  número  de  registre  de personal als
  funcionaris i emetre'n el títol.                           
  24.3  Donar fe  de  les  inscripcions  que  consten  en  el
  Registre  informàtic.  A  la certificació s'acompanyarà, en
  tot  cas,  document  extret  del  Registre  informàtic   on
  constaran les dades certificades.                          
   24.4   Establir  les normes de funcionament del Registre i
  vetllar pel seu compliment.                                
   24.5   Realitzar,  per  part   de   la   Generalitat,   en
  col·laboració  amb  el  Centre  Informàtic,  les actuacions
  escaients  per  tal  d'assegurar  la  coordinació  amb   el
  Registre  Central  de  Personal,  amb  els registres de les
  Universitats  i  amb  els  d'aquelles  entitats  que  hagin
  d'estar coordinades.                                       
   24.6   Emetre  els  informes  i realitzar els estudis que,
  sobre tot el personal inclòs en el Registre,  li  encomanin
  els òrgans competents.                                     
   24.7   Totes  aquelles funcions que afectin el Registre de
  forma general.                                             
                                                             
  Article 25                                                 
      Correspon  a  cada  Departament,  en  relació  amb   el
  personal  que  hi  presta  serveis  i  amb  el destinat als
  organismes i les institucions que en depenen:              
   25.1  Introduir i mantenir  actualitzades  les  dades  del
  Registre  informàtic  referents  al  seu  personal laboral,
  interí i eventual, i les dades  referents  als  funcionaris
  que  hi siguin destinats, que corresponguin a actes dictats
  per l'autoritat competent del Departament.                 
   25.2  Custodiar en els expedients personals els  documents
  autèntics  que  incorporin  els  actes esmentats en el punt
  anterior i els actes a què es refereix l'article 24.1.     
   25.3  Garantir la veracitat de  les  dades  registrades  i
  donar fe de l'existència de tots els actes registrats.     
   25.4   Protegir  l'accés  al  Registre  informàtic  i  als
  expedients personals, dins del propi àmbit.                
   25.5  Emetre els informes i realitzar els estudis sobre el
  personal  que  hi  és  destinat,  basant-se  en  les  dades
  existents en el Registre.                                  
   25.6   Totes  les  altres  competències  que  se'ls  pugui
  atribuir per al bon funcionament del Registre.             
                                                             
  Article 26                                                 
      Les funcions assignades al Conseller de Governació i  a
  la  Direcció General de la Funció Pública en l'article 24.1
  i 24.2 d'aquest Reglament, pel que fa al personal a què  es
  refereix  l'article  12.3  de  la  Llei  17/1985,  de 23 de
  juliol, seran exercides  pels  Departaments  corresponents,
  sempre  que aquests tinguin atribuïdes les competències que
  s'hi esmenten.                                             
                                                             
                                                             
Amunt