Accés al contingut Accés al menú de la secció
Portal Jurídic  > Cercador de normativa
 
Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi
Afegeix-lo a la meva selecció
PDF
Relació cronològica
Matèries relacionades
Lupa
Accedeix a la cerca
Contacte

LLEI 5/1980, de 17 de desembre, de Pressupost de la Generalitat per a 1980.

Dades bàsiques
  • Rang del document Llei

  • Organisme emissor Departament de la Presidència

  • Núm. del document 005/1980

  • Data del document 17/12/1980

  • Data de publicació 29/12/1980

  • Diari oficial DOGC

  • Núm. 103

  • No Vigent
Correccions d'errades
29/12/1980 - 30/03/2017
TEXT PUBLICAT
Text corregit per les correccions d'errades publicades a:

 EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA                 
                                                             
   Sia  notori  a  tots  els  ciutadans  que  el Parlament de
 Catalunya  ha  aprovat i jo, en nom del Rei i d'acord amb el
 que  estableix  l'article  33.2  de  l'Estatut  d'Autonomia,
 promulgo la següent                                         
                                                             
 LLEI                                                        
                                                             
 Preàmbul                                                    
                                                             
   El  Pressupost  de  la  Generalitat  de  Catalunya  per  a
 l'exercici de 1980 consigna en el seu estat de despeses  els
 crèdits    pressupostaris   necessaris   per   atendre   les
 remuneracions  del  personal  contemplat en el Pressupost de
 1979,  prorrogat  per a 1980 per Decret de 24 de desembre de
 1979,  i  el  suplement  de  crèdit  i  crèdit extraordinari
 aprovats per les Lleis 2/1980 i 3/1980,  de  29  de  juliol,
 respectivament.                                             
                                                             
   Respecte  a  la  resta  de  despeses, els crèdits que s'hi
 consignen  són  el  resultat d'incorporar-se als contemplats
 pel  Pressupost  de  179   els   suplementats   per   motius
 d'insuficiència  i  els  creats  per primera vegada sobre la
 base  de  la  reorganització  político-administrativa  de la
 Generalitat, i que es contenen en les dues lleis esmentades.
 No  obstant  això, s'hi afegeixen nous crèdits per un import
 de  trenta-cinc   milions   tres-centes   quaranta-sis   mil
 pessetes,  que  són  necessaris  per  atendre necessitats de
 despeses  urgents  per  a  les  quals  no  es  comptava  amb
 consignació  pressupostària,  i  que  afecten  les  seccions
 pressupostàries  de  Presidència  (conceptes 221, 471, 611 i
 612),  Ensenyament  (concepte  471)  i  Política Territorial
 (concepte 431).                                             
                                                             
   D'altra banda,  s'han incorporat al Pressupost els crèdits
 relatius  a  serveis  traspassats  per l'Estat fins al 10 de
 setembre  proppassat  i  s'hi  han  consignat les quantitats
 previstes    a   transferir   per   aquest   en   l'exercici
 pressupostari  de  1980.  En  relació  amb  aquesta  mena de
 crèdits pressupostaris, l'articulat de la Llei determina que
 són ampliables en la mesura en què es produeixin  traspassos
 de serveis de l'Estat a la Generalitat,  i  per  la  quantia
 dels crèdits pressupostaris a transferir.                   
                                                             
   L'estat  d'ingressos  del  Pressupost  de  la  Generalitat
 estima uns drets a liquidar que  procedeixen  fonamentalment
 de subvencions estatals, afectades als serveis transferits i
 amb càrrec a la secció 32 dels  pressupostos  estatals,  per
 atendre les despeses de funcionament de l'estructura  de  la
 Generalitat,  per  un  import  igual  al  de  les   despeses
 pressupostades.                                             
                                                             
   Finalment,  se  sumen  al Pressupost de la Generalitat els
 Pressupostos resum dels de caràcter ordinari i els especials
 corresponents  a  les  Diputacions Provincials de Barcelona,
 Girona,  Lleida  i  Tarragona, d'acord amb el que disposa la
 Disposició  addicional  quarta  de  l'Estatut d'Autonomia de
 Catalunya.                                                  
                                                             
 Normes generals                                             
                                                             
 Article 1                                                   
   S'aprova  el Pressupost de la Generalitat per a l'exercici
 econòmic  de 1980. En l'estat de despeses es concedeixen els
 crèdits  necessaris  per  al   compliment   de   les   seves
 obligacions,  per  un  import  de  sis mil nou-cents setanta
 milions    vuit-centes    setanta-sis    mil     dues-centes
 seixanta-dues pessetes.                                     
   Els  drets  econòmics  que  s'han   de   liquidar   durant
 l'exercici,  els  quals  es detallen en l'estat d'ingressos,
 sumen  un  total  de  sis  mil  nou-cents   setanta  milions
 vuit-centes   setanta-sis   mil   dues-centes  seixanta-dues
 pessetes.                                                   
                                                             
 Article 2                                                   
   Al Pressupost de la Generalitat s'uneixen els Pressupostos
 resum  dels  de  caràcter  ordinari  i   especial   de   les
 Diputacions  Provincials  de  Barcelona,  Girona,  Lleida  i
 Tarragona, en els quals es detallen, per a cada   un  d'ells
 els crèdits i els drets necessaris per al desenvolupament de
 les  seves   activitats   en   l'exercici   de   1980.   Les
 consignacions  de  crèdits   i   drets   corresponents   als
 Pressupostos  Ordinaris  sumen   divuit   mil   quatre-cents
 cinquanta-vuit  milions  set-centes  quatre  mil  set-centes
 vuitanta-nou   pessetes  i  els  relatius  als  Pressupostos
 Especials  són  mil  cinc-cents  trenta  milions tres-centes
 setanta-nou mil cinc-centes pessetes.                       
                                                             
 Article 3                                                   
   Tenen  la condició d'ampliables els crèdits originals pels
 serveis de l'Estat traspassats a la Generalitat a partir del
 moment  d'entrada  en  vigor  del  corresponent   acord   de
 transferència  del  Govern  de l'Estat i per les quanties en
 ells contingudes. Així mateix tenen la condició d'ampliables
 els  crèdits  relatius a classes passives i Deute, en funció
 del  reconeixement  d'obligacions específiques de l'exercici
 respectiu, segons disposicions amb rang de llei.            
                                                             
 Article 4                                                   
 -1 Durant l'exercici econòmic de 1980, i a partir de l'1  de
 gener,   les   retribucions  íntegres  acreditades  per  als
 funcionaris,  globalment  considerades   experimentaran   un
 increment del 12,5% en relació amb les de 1979.             
 -2 Les retribucions íntegres acreditades per  als  Directors
 Generals  i  els   Secretaris   Generals   Tècnics   de   la
 Generalitat,  globalment  considerades,  experimentaran   un
 increment del 12,5% en relació amb les de 1979, amb  efectes
 des del primer de juliol de 1980.                           
                                                             
 Capítol I. Normes d'execució                                
                                                             
 Article 5                                                   
 -1 La   gestió,   el   desenvolupament   i  l'aplicació  del
 Pressupost  de  la  Generalitat  de Catalunya es realitzaran
 d'acord amb la present Llei, la Llei General  Pressupostària
 de l'Estat, la Llei de Contractes de l'Estat,  el  Reglament
 General de Recaptació i llurs disposicions complementàries. 
 -2 Als efectes del  control  pressupostari  s'utilitzarà  la
 classificació  o numeració orgànico-econòmica, de tal manera
 que  la  identificació  de la partida es farà per la unió de
 les  dues  xifres  corresponents  a la secció orgànica i les
 tres  que  assenyalen el concepte, amb un punt entre un grup
 de guarismes i l'altre.                                     
                                                             
 Article 6                                                   
   Amb càrrec als crèdits de l'estat de despeses només podran
 contreure's  obligacions  derivades  d'adquisicions,  obres,
 serveis   i   altres   prestacions  o  despeses  en  general
 autoritzades entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 1980,
 sens   perjudici    del   que   preveu   la   Llei   General
 Pressupostària.                                             
                                                             
 Article 7                                                   
 -1 Quan la Presidència o qualsevol Departament, abans de  la
 fi de l'exercici, vulgui fer una despesa que estimi urgent i
 necessària i per a la qual no existeixi crèdit pressupostari
 o bé sigui insuficient el consignat, el Conseller d'Economia
 i Finances, amb informe del  seu  Departament,  sotmetrà  al
 Consell Executiu el Projecte de Llei de Crèdit Extraordinari
 o  de  Suplement  de Crèdit, perquè l'aprovi el Parlament de
 Catalunya.                                                  
 -2 En tot cas,  la  proposta  haurà  d'anar  acompanyada  de
 l'informe  del  Secretari  General  Tècnic  del  Departament
 respectiu, que justificarà la urgència i la necessitat de la
 despesa i ensems n'assenyalarà el finançament  corresponent,
 el qual podrà fer-se mitjançant un  ingrés  extraordinari  o
 una   transferència   d'una   altra   partida   del   mateix
 Departament.                                                
                                                             
 Article 8                                                   
   Quan es produeixin reintegraments de  pagaments,  l'import
 reposarà crèdit a la mateixa partida amb càrrec a la qual es
 produí el pagament.                                         
                                                             
 Article 9                                                   
   S'autoritza   el   President   i  els  Consellers  perquè,
 mitjançant  una  Ordre  i  prèvia comunicació al Departament
 d'Economia  i  Finances, puguin redistribuir els crèdits que
 corresponen  a  les  diferents partides del Capítol II, dins
 l'àmbit del Departament respectiu.                          
                                                             
 Article 10                                                  
   La  Intervenció  General  de  la  Generalitat  exercirà el
 control   d'eficàcia,  mitjançant  l'anàlisi  del  cost  del
 funcionament  i  del  rendiment  o  utilitat dels respectius
 serveis o inversions.                                       
                                                             
 Article 11                                                  
 -1 Per tal de dur a terme  el  control  a  què  es  refereix
 l'article anterior, es procedirà a realitzar una codificació
 funcional  dels  òrgans  de la Generalitat, assignant a cada
 òrgan un número de codi.                                    
 -2 En tots els documents referents a l'autorització  de  les
 despeses  i  a  l'ordenació  de  pagaments   es   consignarà
 obligatòriament  el  número  de codi de l'òrgan al qual hagi
 d'imputar-se  la  despesa  corresponent, com a destinatari o
 administrador d'aquesta.                                    
 -3 Els   òrgans  que  administrin  despeses  autoritzades  i
 comptabilitzades  de  forma  global  tindran  cura  que   es
 consigni  en  número  de  codi  corresponent  a  cada  òrgan
 destinatari  de  la  despesa  en  els  respectius  documents
 mitjançant els quals es distribueixi la despesa. La  mateixa
 obligació  correspondrà  als òrgans que, a benefici d'altres
 òrgans de la Generalitat, realitzin prestacions o serveis de
 caràcter  material  el   cost   dels   quals   pugui   ésser
 objectivament avaluat.                                      
                                                             
 Capítol II. Execució de l'estat d'ingressos                 
                                                             
 Secció primera. Fases                                       
                                                             
 Article 12                                                  
 -1 L'operatòria   de   les  despeses  es  desplegarà  en  un
 expedient que seguirà les fases següents:                   
   a) Proposta de despeses.                                  
   b) Fiscalització prèvia o crítica.                        
   c) Autorització de despeses.                              
   d) Disposició de despeses.                                
   e) Ordenació de pagaments.                                
   f) Pagament.                                              
 -2 Els  lliuraments  a  justificar  seguiran   els   tràmits
 previstos en els articles 35 i 36.                          
                                                             
 Secció segona. Proposta de despeses                         
                                                             
 Article 13                                                  
   L'expedient  començarà  amb  la  proposta  de  despesa   i
 procedirà com segueix:                                      
   a) El Cap de Serveis a qui correspongui emetrà un  informe
 sobre la necessitat o la conveniència de la despesa,  en  el
 qual farà constar també la quantia o el cost previstos.     
   b) L'òrgan al qual, d'acord amb el que  disposa  l'article
 15, correspongui, a la vista d'aquest informe, i  si  fa  al
 cas, d'altres que pogués sol·licitar, procedirà  a  formular
 la proposta de despesa i disposarà que continuï l'expedient,
 o bé ordenarà que s'arxivi sense cap més tràmit.            
   c) Quan es disposi  la  continuació  de  l'expedient,  els
 actes  d'instrucció  s'adreçaran  a incorporar els documents
 que  la  llei  preveu   per   a   la   contracció   d'obres,
 subministraments o serveis.                                 
   d) Finalment,  l'expedient,  amb  tots  els  documents, es
 remetrà a la Intervenció General de la Generalitat.         
                                                             
 Article 14                                                  
   S'exceptuen  de  la  tramitació  mitjançant  expedient les
 propostes  que  es  refereixin  a  alguna  de  les  despeses
 següents:                                                   
   a) Les remuneracions periòdiques  de  personal  (Conceptes
 111 i 172).                                                 
   b) Les despeses  periòdiques  de  representació  (Concepte
 212).                                                       
   c) Les  derivades d'obligacions envers la Seguretat Social
 (Concepte 181) i les tributàries.                           
   d) Les originades pel Servei de Deute (Art. Pres. 32).    
   e) Les quantitats  posades  a  disposició  de  Presidència
 (Concepte 259).                                             
   f) Les  derivades  de  dietes, locomoció i trasllats (Art.
 Pres. 24).                                                  
   g) Les urgents derivades de catàstrofes, de transtorns  de
 l'ordre públic  i  d'accidents  anàlegs,  que  podran  ésser
 aprovades  directament  pel  President.  En  aquest cas se'n
 donarà  compte  al Consell Executiu en la primera reunió que
 tingui.                                                     
   h) Les de la secció 13.                                   
                                                             
 Article 15                                                  
   La proposta de despesa correspondrà:                      
   a) Al   Conseller   del   Departament  respectiu  quan  el
 President  hagi d'autoritzar la despesa. En les despeses que
 proposi  el  Departament  de  Presidència  correspondrà   al
 Secretari General d'aquesta.                                
   b) Al  Conseller  del  Departament  respectiu  o,  en  les
 despeses que  proposi  el  Departament  de  Presidència,  al
 Secretari  General  d'aquesta.  Quan la despesa hagi d'ésser
 autoritzada  pel  Conseller  d'Economia  i   Finances,   hom
 s'atindrà al que disposa el paràgraf següent.               
   c) Als Directors Generals o al  Secretari  General  Tècnic
 quan   el   Conseller   del   Departament   respectiu   hagi
 d'autoritzar la despesa.                                    
                                                             
 Secció tercera. Fiscalització prèvia o crítica              
                                                             
 Article 16                                                  
 -1 Rebuda la proposta, la Intervenció General o la  Delegada
 corresponent, segons que s'escaigui, procedirà a efectuar-ne
 la fiscalització prèvia o crítica.                          
 -2 No se sotmetran a aquesta  intervenció  les  despeses  de
 material  no  inventariable,  com  tampoc  les  de  caràcter
 periòdic  i  altres de tracte successiu, un cop intervinguda
 la despesa inicial de l'acte o del contracte de què derivin,
 o les seves modificacions.                                  
                                                             
 Article 17                                                  
   Si  l'Interventor  estimés  que  la  proposta és conforme,
 n'emetrà informe  favorable  i  procedirà  a  assenyalar  la
 consignació  aplicable, que produirà l'efecte de fer reserva
 de   crèdit   o   retenció   provisional   de   la   partida
 corresponent.                                               
                                                             
 Article 18                                                  
 -1 Si la Intervenció es manifestés en desacord amb el fons o
 amb  la forma de la documentació que li ha estat tramesa, hi
 formularà per escrit les seves objeccions i la tramitació de
 l'expedient  restarà  en  suspens fins que aquestes no hagin
 estat aclarides.                                            
 -2 Quan l'òrgan que l'objecció afecti no hi estigui d'acord,
 es procedirà de la forma següent:                           
   a) Si l'objecció ha estat formulada  per  una  Intervenció
 Delegada, la Intervenció General entendrà en la discrepància
 i la seva decisió serà obligatòria per a aquella.           
   b) Quan l'objecció procedeixi de la Intervenció General, o
 aquesta hagi  confirmat  la  d'una  Intervenció  Delegada  i
 subsisteixi  la  discrepància,   correspondrà   al   Consell
 Executiu d'adoptar la resolució definitiva.                 
 -3 La Intervenció podrà emetre informe favorable malgrat els
 efectes  que  contingui  l'expedient,  sempre que no s'hagin
 incomplert  requisits  o tràmits essencials, però l'eficàcia
 de  l'acte restarà condicionada a la reparació d'aquells, la
 qual es notificarà a la mateixa Intervenció.                
 -4 En  qualsevol  cas,  la Intervenció haurà d'emetre el seu
 informe en el termini màxim de quinze dies.                 
                                                             
 Article 19                                                  
   Un  cop  hagi rebut informe favorable, l'expedient, amb la
 corresponent  proposta de despesa, es remetrà, en un termini
 màxim de tres dies, a l'òrgan competent perquè l'autoritzi. 
                                                             
 Secció quarta. Autorització de despeses.                    
                                                             
 Article 20                                                  
   L'autorització  de  despeses  és  l'acte  formal  pel qual
 l'òrgan  competent   resol   de   destinar   una   quantitat
 determinada dintre dels crèdits pressupostats.              
                                                             
 Article 21                                                  
 -1 Correspon al President de la  Generalitat  l'autorització
 de les despeses següents:                                   
   a) Les referents a inversions reals (Capítol 6).          
   b) Les corresponents a les  seccions  01  (Presidència,  i
 Consell  Executiu),  02 (Departament de la Presidència) i 10
 (Classes Passives)  sens perjudici del que disposa l'article
 22.                                                         
   c) Les subvencions a particulars (Art. Pres. 48).         
 -2 Correspon   al   Conseller    d'Economia    i    Finances
 l'autorització  de  les  despeses  derivades  del compliment
 d'actes i d'acords, quan no s'hagi atribuït  especialment  a
 cop altra autoritat, així com les derivades d'obligacions de
 caràcter tributari o de la Seguretat Social.                
 -3 Correspon  als  Consellers,  del  Departament  respectiu,
 l'autorització de les despeses restants.                    
                                                             
 Article 22                                                  
   L'autorització  de   despeses   per   assignacions,    per
 remuneracions  i  per  drets de representació del President,
 del Consell i d'alts càrrecs de  la  Generalitat,  així  com
 dels  emoliments  al  personal  contractat i les pensions de
 classes  passives  i,  en general, de totes les retribucions
 fixes  per  la  quantia  i  periòdiques  en  el   venciment,
 s'entendrà que és concedida inicialment amb l'aprovació  del
 Pressupost i  que  la  seva  disposició  és  realitzada  pel
 nomenament,  contracte  o  reconeixement,  el  qual haurà de
 comunicar-se  a  la  Intervenció  als efectes d'atendre'n la
 tramitació.  Per  consegüent, no caldrà cap més autorització
 de  la  despesa  per a les mesades successives, mentre no es
 produeixin  modificacions  pel  que  fa  a  perceptors  i  a
 quanties.                                                   
                                                             
 Article 23                                                  
   S'ha  de  remetre  a  la  Intervenció General una còpia de
 l'autorització  formal  de  les  despeses.  La   Intervenció
 General procedirà a  fer  contractació  de  crèdit  pel  seu
 import a la partida corresponenet del Pressupost.           
                                                             
 Article 24                                                  
 -1 La  disposició  de  quantitats   autoritzades   s'ha   de
 notificar  a  la  Intervenció  mitjançant el document que es
 fixarà reglamentàriament.                                   
 -2 Quan  l'import  de  la  disposició  serà  inferior  al de
 l'autorització,   es   procedirà   a  reduir  la  contracció
 corresponent,  la  qual  reposarà  crèdit  a  la partida que
 calgui.                                                     
                                                             
 Secció cinquena. Disposició de despeses.                    
                                                             
 Article 25                                                  
 -1 Un cop prestat el servei o rebut el  subministrament,  el
 titular del Departament o,  quan  s'escaigui,  el  Secretari
 General  de  la Presidència, o bé les persones en qui aquest
 ho  deleguen  expressament,  procediran  a  remetre   a   la
 Intervenció  Delegada o a la Intervenció General, segons que
 correspongui, la factura o un document justificatiu semblant
 en  el  qual  manifestaran  la  seva  conformitat respecte a
 l'execució  i  a la bona qualitat d'aquest, i la Intervenció
 informarà de la disposició de la despesa.                   
 -2 Les certificacions d'obra seguiran  el  mateix  tràmit  i
 sense aquest no tindran força com a justificant de crèdit.  
                                                             
 Secció sisena. Ordenació de pagaments                       
                                                             
 Article 26                                                  
   Els  pagaments  s'ordenaran   mitjançant   els   manaments
 respectius,  que l'Ordenador lliurarà a favor dels creditors
 de la Generalitat per tal que els funcionaris encarregats de
 fer  el  pagament  satisfacin  l'import dels crèdits que han
 estat disposats.                                            
                                                             
 Article 27                                                  
   Correspon exclusivament al Conseller d'Economia i Finances
 l'ordenació  de  pagaments,  que  podrà  delegar  de  manera
 expressa amb caràcter general o singular.                   
                                                             
 Article 28                                                  
   Tots  els  manaments  de  pagament s'estendran a favor del
 creditor  directe,  entès  com  a  tal  la  persona física o
 jurídica amb qui s'hagi contractat la prestació del servei o
 del  subministrament  o  la  realització  de l'obra. Quan el
 creditor  hagi  endossat  la  certificació  o  el  títol que
 representa  un  crèdit  contra  la  Generalitat, el manament
 haurà  d'ésser  expedit  a  favor  de   l'endossatari,   amb
 indicació també del nom de l'endossant.                     
                                                             
 Article 29                                                  
   Els    manaments    de    pagament    hauran   d'expressar
 necessàriament  les  mencions que figuren en el document que
 reglamentàriament es fixi.                                  
                                                             
 Article 30                                                  
 -1 El pagament de les assignacions, remuneracions i despeses
 de  representació del President, dels Consellers i dels alts
 càrrecs  de  la  Generalitat,  dels  emoluments  al personal
 contractat i de les pensions  als  beneficiaris  de  classes
 passives  s'ordenarà,  per  la quantia respectiva, sense cap
 més  requisit  que,  segons  els  supòsits, la constància de
 l'exercici  efectiu  del  càrrec  o del lloc de treball o la
 verificació del dret corresponent.                          
 -2 Mensualment,  la Intervenció disposarà que les nòmines es
 confeccionin  amb  l'antelació  deguda  perquè  puguin ésser
 lliurades regularment el 24 de cada mes.                    
                                                             
 Article 31                                                  
   Els  pagaments  corresponents  a  les  indemnitzacions que
 s'assignin als membres de representació de la Generalitat en
 Comissions  Mixtes,  així  com als membres dels Consells, de
 les  Comissions  i dels altres òrgans col·legiats dependents
 de  la Generalitat, s'ordenaran mensualment a la vista de la
 nòmina  corresponent, que haurà de confeccionar-se en virtut
 de  certificació  lliurada  pel  Secretari  General  de   la
 Presidència, pel que fa  a  les  Comissions  Mixtes,  i  pel
 Conseller  titular  del  Departament  al  qual sigui adscrit
 l'òrgan  col·legiat  de  què  es tracti o, si correspon, pel
 mateix  Secretari  General de la Presidència, pel que fa als
 supòsits  restants.  L'un  i els altres podran fer delegació
 expressa d'aquesta facultat.                                
                                                             
 Secció setena. Pagament                                     
                                                             
 Article 32                                                  
   El  pagament  s'efectuarà   normalment   mitjançant   taló
 nominatiu  contra  el  compte  corrent  de la Generalitat de
 Catalunya  al  Banc d'Espanya o transferència bancària, sens
 perjudici  que  s'utilitzin altres procediments permesos per
 les lleis.                                                  
                                                             
 Article 33                                                  
   El  Dipositari  de  la Generalitat verificarà la identitat
 del  preceptor i n'exigirà la signatura en el manament. Quan
 hauran d'efectuar-se  pagaments  per transferència bancària,
 el manament s'expedirà a nom del Dipositari; també s'hi farà
 constar  el  nom  del  creditor directe, i, si s'escau el de
 l'endossatari.  El  Dipositari  signarà  el  manament  i  hi
 adjuntarà els comprovants del pagament.                     
                                                             
 Article 34                                                  
 -1 El pagament de totes les  assignacions,  remuneracions  i
 despeses de representació que perceben amb caràcter periòdic
 i  fix  els Consellers i els alts càrrecs de la Generalitat,
 així  com dels emoluments de tot el personal contractat i de
 les  pensions periòdiques i fixes, excepte les corresponents
 als  pensionistes  residents   a   l'estranger,   s'abonaran
 mitjançant  transferència  bancària al compte corrent o a la
 llibreria d'estalvis que indicaran els interessats.         
 -2 El compte corrent o llibreta d'estalvis que indicaran els
 pensionistes  haurà  d'ésser  obert  exclusivament a nom del
 preceptor.                                                  
 -3 Els  Secretaris  Generals  Tècnics  de  cada  Departament
 comunicaran  a  la  Dipositaria,  immediatament  després  de
 produir-se,  totes  les alteracions relatives als contractes
 de personal dels Departaments respectius.                   
 -4 Els pensionistes de la Generalitat, en el supòsit que  no
 compareguin   personalment,   hauran   de   presentar  a  la
 Tresoreria,  durant els primers quinze dies del mes de gener
 de cada any, la fe de vida corresponent. Sense el compliment
 d'aquest  requisit, no els serà ingressada cap més quantitat
 en el compte o en la llibreta d'estalvis.                   
                                                             
 Secció vuitena. Lliuraments "a justificar"                  
                                                             
 Article 35                                                  
 -1 Els manaments de pagament que en el  moment  d'expedir-se
 no puguin anar acompanyats amb els documents acreditatius de
 la  realització  de  la  prestació  o del dret del creditor,
 perquè  no  és  possible de justificar-ne de moment l'import
 exacte,  tindran  el  caràcter  de  "a   justificar",   sens
 perjudici    que    s'apliquin   al   crèdit   pressupostari
 corresponent.                                               
 -2 No    podran    englobar-se  dins  d'un  mateix  manament
 quantitats  destinades  a  atencions  que  corresponguin   a
 partides pressupostàries diferents.                         
 -3 L'ordenació d'aquests manaments serà feta  pel  Conseller
 d'Economia  i  Finances,  previ  informe  de  la Intervenció
 General.                                                    
                                                             
 Article 36                                                  
 -1 El perceptor del lliurament al qual es refereix l'article
 anterior  té  l'obligació  de  justificar l'aplicació de les
 quantitats  rebudes  dins  el termini fixat en cada cas, que
 mai no ha d'ésser superior a tres mesos, i de reintegrar  el
 romanent, si n'hi havia.                                    
   La Intervenció, en el termini d'un altre mes, aprovarà  el
 compte o hi posarà objeccions.                              
 -2 Seran a càrrec  exclusiu  del  perceptor  les  quantitats
 satisfetes  per  finalitats diferents de les assenyalades en
 el  lliurament  i  les  que  n'ultrapassaran  l'import, sens
 perjudici de la corresponent justificació.                  
 -3 No es lliurarà cap més quantitat "a justificar"  a  ningú
 que  tingui  comptes  d'aquesta   naturalesa   pendents   de
 l'acompliment del que s'estableix en l'apartat 1.           
 -4 La Intervenció portarà  un  registre  de  lliuraments  "a
 justificar" en què es faran constar el nom del perceptor, la
 quantitat  lliurada, la finalitat, el termini, la data de la
 justificació i la d'aprovació del compte.                   
                                                             
 Capítol III. Execució de l'estat de despeses.               
                                                             
 Article 37                                                  
   Correspon  al  Conseller  d'Economia  i  Finances  de  fer
 l'ordenació superior d'ingressos i a  l'Interventor  General
 la  gestió  immediata  i  alhora la funció de fiscalització.
 Aquest  últim podrà proposar, si fos necessari o convenient,
 el    nomenament    de   liquidadors   que   assumeixin   la
 responsabilitat  directa  de les propostes de liquidació que
 siguin  formulades,  sense  perjudici  de  les  facultats de
 l'Interventor.                                              
                                                             
 Article 38                                                  
   Amb  caràcter general, tots els ingressos es realitzaran a
 la  Caixa  mitjançant  manament  d'ingrés  que  expedirà  la
 Intervenció.   Quan  es  tractarà  d'ingressos  que  tinguin
 caràcter  repetitiu,  la  Intervenció  podrà estendre ordres
 d'ingrés  per  a  cadascun  d'ells  i  comptabilitzar-los en
 conjunt mitjançant un sol manament d'ingrés.                
                                                             
 Article 39                                                  
   En  particular,  la  Intervenció  General, a mesura que li
 siguin comunicats els  lliuraments  de  cabals  a  títol  de
 transferències de l'Estat, tindrà cura d'endegar-los, al més
 aviat   possible,   mitjançant   els   manaments    d'ingrés
 corresponents i fiscalitzant el Servei de Dipositaria.      
                                                             
 Article 40                                                  
   Per  a  la  realització  dels  ingressos  propis   de   la
 Generalitat,  seran  aplicables  d'acord amb l'article 5, el
 Reglament  General  de  Recaptació  i les seves disposicions
 complementàries,   i   correspondrà   al  Dipositari  de  la
 Generalitat  d'expedir  les certificacions de descobert i de
 dictar les providències de constrenyiment.                  
                                                             
 Article 41                                                  
 -1 Es comptabilitzaran com a valors extrapressupostaris  les
 quantitats rebudes que, per qualsevol motiu, no puguin tenir
 una  aplicació   immediata   en   un   concepte   determinat
 d'ingressos del Pressupost.                                 
 -2 Aquest  sistema  serà  especialment  utilitzat  quant   a
 retenció de tributs, finances i dipòsits i, provisionalment,
 en les transferències de cabals   procedents  de  l'Estat  i
 d'altres Administracions públiques.                         
                                                             
 Disposició final                                            
   Aquesta  llei  entrarà  en  vigor  el  mateix  dia  que es
 publiqui  en  el  Diari  Oficial  de   la   Generalitat   de
 Catalunya.                                                  
                                                             
   Per  tant,  ordeno  que tots els ciutadans als quals sigui
 d'aplicació  aquesta  Llei  cooperin al seu compliment i que
 els  Tribunals  i les Autoritats als quals pertoqui la facin
 complir.                                                    
                                                             
 Barcelona, 17 de desembre de 1980                           
                                                             
 Jordi Pujol                                                 
 President de la Generalitat de Catalunya                    
                                                             
 Ramon Trias i Fargas                                        
 Conseller d'Economia i Finances                             
                                                             
 (Vegeu quadres a les pàgines 1604-1605)