Accés al contingut Accés al menú de la secció
Portal Jurídic  > Cercador de normativa
 
Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi
Afegeix-lo a la meva selecció
PDF
Relació cronològica
Matèries relacionades
Lupa
Accedeix a la cerca
Contacte

LLEI 20/1983, de 2 d'agost, de Pressupost de la Generalitat de Catalunya i les seves entitats autònomes per al 1983.

Dades bàsiques
  • Rang del document Llei

  • Organisme emissor Departament de la Presidència

  • Núm. del document 020/1983

  • Data del document 02/08/1983

  • Data de publicació 09/08/1983

  • Diari oficial DOGC

  • Núm. 352

  • No Vigent
Correccions d'errades
09/08/1983 - 30/03/2017
TEXT PUBLICAT
Text corregit per les correccions d'errades publicades a:

 EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA                 
                                                             
   Sia  notori  a  tots  els  ciutadans  que  el Parlament de
 Catalunya ha aprovat i jo, en nom del Rei i d'acord  amb  el
 que  estableix  l'article  33.2  de  l'Estatut  d'Autonomia,
 promulgo la següent                                         
                                                             
 LLEI                                                        
                                                             
 Article 1                                                   
   S'aproven  el  pressupost  de  la Generalitat i els de les
 entitats  autònomes  per a l'exercici econòmic del 1983, els
 quals tenen el contingut següent:                           
    a) En  l'estat  de  despeses  relatiu a la Generalitat es
 concedeixen  els crèdits necessaris per al compliment de les
 seves  obligacions  per   un   import   de   319.913.946.461
 pessetes.                                                   
   Els  drets  econòmics  que  s'han   de   liquidar   durant
 l'exercici, detallats en l'estat d'ingressos, sumen un total
 de 319.813.946.461 pessetes.                                
   Els   beneficis   fiscals  que  afecten  els  tributs,  el
 rendiment  dels  quals  està  cedit  a  la  Generalitat,  es
 calculen en 8.053.000.000 de pessetes.                      
   b) En els estats de despeses de cada una de  les  entitats
 autònomes  de  caràcter administratiu, els crèdits concedits
 per  a  atendre  el compliment de llurs obligacions sumen un
 import total de 3.783.439.515 pessetes.                     
   Els drets que s'han de liquidar durant l'exercici,  per  a
 cada entitat autònoma de caràcter administratiu, es detallen
 en  els  estats d'ingressos corresonents per un import total
 de 3.783.439.515 pessetes.                                  
   c) En l'estat de despeses de  cada  una  de  les  ennitats
 autònomes de caràcter comercial, els crèdits concedits per a
 atendre  el  compliment de llurs obligacions sumen un import
 total de 9.889.810.381 pessetes.                            
   Els recursos estimats  per  a  cada  entitat  autònoma  de
 caràcter  comercial  es  detallen  en  l'estat   d'ingressos
 corresponents   per   un   import   total  de  9.889.810.381
 pessetes.                                                   
   d) En l'estat de despeses de  la  Corporació  Catalana  de
 Ràdio  i  Televisió,  els crèdits concedits per a atendre el
 compliment de les seves obligacions sumen un import total de
 2.008.944.200 pessetes.                                     
   Els recursos estimats per  a  la  Corporació  Catalana  de
 Ràdio  i  Televisió  es  detallen  en  l'estat   d'ingressos
 corresponent per un import total de 2.008.944.200 pessetes. 
   e) En els crèdits consignats en l'estat de despeses  i  en
 els  drets  detallats  en  l'estat  d'ingressos als quals es
 refereix l'apartat  a)  d'quest  article  són  inclosos  els
 crèdits  corresponents  als  serveis   transferits   de   la
 Seguretat social, pel mateix import.                        
                                                             
 Article 2                                                   
 -1 S'autoritza el Departament d'Economia i  Finances  perquè
 incorpori  a l'estat de despeses del pressupost del 1983 els
 crèdits  autoritzats en l'exercici precedent en funció de la
 recaptació  efectiva  dels drets afectats i especialment els
 crèdits  transferits  per  l'Estat  que   l'últim   dia   de
 l'exercici  pressupostari  no  hgin   estat   vinculats   al
 compliment d'obligacions reconegudes.                       
   També   podrà  incorporar  els  romanents  de  crèdits  de
 l'exercici  precedent  corresponents a les dotacions fixades
 per  la  Llei  7/1981,  de  27 d'octubre (Primer Pla d'Obres
 Públiques).                                                 
 -2 El Departament d'Economia i Finances ha  d'incorporar  al
 pressupost els romanents de crèdits anul·lats en  l'exercici
 anterior que comportin el reconeixement  d'obligacions  dels
 exercicis tancats, d'acord amb la legislació vigent.        
   S'informarà el Parlament d'aquestes incorporacions.       
 -3 Els romanents de crèdits pressupostaris corresponents als
 serveis traspassats  de  la  Seguretat  Social  han  de  ser
 incorporats  al  pressupost  de  l'exercici  següent, en els
 mateixos conceptes pressupostaris en què s'hagin produït.   
                                                             
 Article 3                                                   
   Els  crèdits  consignats  en  l'estat  de  despeses  tenen
 caràcter  limitador.  En  conseqüència, no es poden adquirir
 compromisos en una quantia superior a llurs imports, excepte
 en els supòsits dels apartats següents:                     
 -1 Tenen la condició d'ampliables els  crèdits  derivats  de
 transferències  de cabals afectats a serveis traspassats per
 l'Administració  de  l'Estat.  Cal  entendre  que   aquestes
 transferències generaran crèdits pressupostaris, atesa  llur
 naturalesa,   en   el   moment   que  entrarà  en  vigor  el
 corresponent  acord  de  transferència del Govern de l'Estat
 per les quanties que contindrà.                             
   Tindran   la   mateixa   consideració  les  transferències
 provinents dels Pressupostos Generals de l'Estat destinats a
 les  Corporacions  Locals,  per tal de finançar els dèficits
 provocats per la prestació de serveis que no corresponguin a
 la seva estricta competència municipal.                     
 -2 Es consideren ampliables fins a  una  suma  igual  a  les
 obligacions   que   sigui   preceptiu  de  reconèixer, previ
 compliment de  les  normes  legals  oportunes,  els  crèdits
 inclosos  en  el  pressupost  de la Generalitat i en el dels
 seus  ens  públics  aprovats  per  aquesta  Llei,  els quals
 crèdits es detallen a continuació:                          
   a) Els  que  es  destinaran  al  pagament  d'interessos, a
 l'amortització de principal i a les despeses  derivades  del
 Deute.                                                      
   b) Els relatius a les obligacions de classes  passives  en
 funció   del  reconeixement  d'obligacions  específiques  de
 l'exercici respectiu, segons disposicions amb rang de llei. 
   c) Els destinats a satisfer:                              
   1r Les quotes a la Seguretat Social  per  als  funcionaris
 eventuals  o  contractats sotmesos a dret administratiu i el
 complement familiar, d'acord amb els preceptes en vigor així
 com  l'aportació  de  la  Generalitat  al  règim de previsió
 social dels funcionaris públics adscrits o traspassats a  la
 Generalitat.                                                
   2n  L'assistència   mèdico-farmacèutica   derivada    dels
 funcionaris adscrits en virtut del Decret 1942/1979.        
   3r La indemnització per residència acreditada pel personal
 en  els  punts  en  els  quals s'hagi reconegut aquest dret,
 d'acord amb la legislació vigent.                           
   4t El pagament del personal laboral com a conseqüència  de
 puges   salarials   imposades  amb  caràcter  general  o  de
 l'aplicació  de  convenis  col·lectius  que  afectin tota la
 branca d'activitat del personal laboral.                    
   5è Els triennis derivats dels còmputs  de  temps  realment
 prestats  a  l'Administració  pels  funcionaris  adscrits  o
 traspassats.                                                
   d) Aquells  la  quantia  dels  quals  es  moduli  per   la
 recaptació   obtinguda  amb  taxes,  exaccions  parafiscals,
 cànons  o  preus  que  dotin  conceptes  integrats   en   el
 pressupost.                                                 
   e) Les  dotacions  de  les  entitats autònomes de caràcter
 comercial que es detallen:                                  
   1r Aquelles la quantia de les quals segui  determinada  en
 funció de recursos finalistes efectivament obtinguts.       
   2n Les   destinades   a  dotar  els  fons  de  previsió  i
 amortització.                                               
   3r Les que siguin necessàries en els pressupostos  de  les
 entitats com a conseqüència d'operacions financeres.        
 -3 També   tindran   caràcter   d'ampliables   els   crèdits
 següents:                                                   
   a) En la Secció 05, "Departament d'Economia  i  Finances",
 els  destinats  al  pagament de les obligacions derivades de
 crebants en operacions de crèdit avalades per la Generalitat
 de Catalunya.                                               
   b) En   la   secció  08,  "Departament  de  Sanitat",  els
 destinats a satisfer el pagament de les pensions a vells i a
 malalts  i a ajudes a minusvàlids en la mesura que augmentin
 els  beneficiaris  que reuneixin els requisits establerts en
 la normativa vigent.                                        
                                                             
 Article 4                                                   
   No es poden autoritzar transferències de crèdit  dins  del
 pressupost  que  afectin,  a  l'alça o a la baixa, qualsevol
 dels crèdits que es refereixen als serveis traspassats de la
 Seguretat Social, llevat dels casos en què es realitzin dins
 dels crèdits corresponents a aquests serveis traspassats.   
                                                             
 Article 5                                                   
 -1 Durant l'exercici econòmic del 1983  la  quantia  de  les
 retribucions  bàsiques  i  complementàries  corresponents al
 personal  funcionari  traspassat   de   l'Administració   de
 l'Estat,  així  com  als  funcionaris adscrits i al personal
 eventual,  contractat  i  interí,  reben un increment del 9%
 respecte a l'exercici anterior immediat.                    
 -2 Els crèdits que es consignen  en  el  pressupost  per  un
 import  equivalent  al  2,5%  de  les  retribucions el 31 de
 desembre  de  1982  del personal a qui es refereix l'apartat
 anterior  s'han  de  destinar  a  programes que potenciïn el
 complement   de  destinació  i  l'incentiu  en  el  treball,
 mitjançant  acord  del  Consell  Executiu,  prèvia  consulta
 formal amb les organitzacions representatives  del  personal
 de l'Administració de la Generalitat.                       
   Dels resultats d'aquesta distribució del tant per cent, se
 n'ha  de  donar  compte a la Comissió d'Economia, Finances i
 Pressupost del Parlament de Catalunya.                      
 -3 Al personal traspassat de la Seguretat Social se  li  han
 d'aplicar  els  increments  retributius  que  per  a  aquest
 personal estableixen el  Real  Decreto-ley  3/1983,  del  20
 d'abril, i altres normes d'aplicació.                       
 -4 Les retribucions íntegres creditades pels alts càrrecs de
 la  Generalitat  reben un increment del 9% en relació amb el
 del 1982.                                                   
                                                             
 Article 6                                                   
   Una  quantitat equivalent al 0,5% dels crèdits inclosos en
 el  pressupost de despeses d'aquesta Llei per a retribucions
 del  personal al qual es refereix l'apartat 1 de l'article 5
 s'ha de destinar a actuacions que fomentin l'ocupació.      
   El Departament d'Economia  i  Finances  ha  d'ampliar  per
 l'import  corresponent  el  concepte  pressupostari   481.01
 consignat en la Secció 11, "Departament de Treball",  Servei
 04, "Direcció General d'Ocupació".                          
                                                             
 Article 7                                                   
 -1 Les pensions reconegudes actualment pels Decrets  del  14
 de novembre de 1978 reben un increment del 9% en relació amb
 les de l'exercici anterior immediat.                        
 -2 Els Consellers de la Generalitat  que  deixin  el  càrrec
 durant  l'any  1983  tindran dret a la pensió per un període
 màxim  de divuit mesos. Deixaran de percebre-la en el moment
 que  obtindran  una  altra  retribució  amb  càrrec  a  fons
 públics.                                                    
                                                             
 Article 8                                                   
 -1 Durant l'exercici del 1983 no  es  tramitaran  expedients
 d'ampliació  de  plantilles  ni disposicions o expedients de
 creació  o  de  reestructuració  d'unitats   orgàniques   si
 l'increment de la despesa pública que  en  derivi  no  queda
 compensat  mitjançant   la   reducció   d'aquests   mateixos
 conceptes  en altres unitats de gestió o en crèdits corrents
 ampliables  la  finalitat  dels  quals  comporti  augment de
 personal.                                                   
 -2 En el supòsit que l'ampliació de crèdits i l'ampliació  i
 la  creació  de  plantilla  o  la  reestructuració d'unitats
 orgàniques derivin de l'entrada  en  funcionament  de  noves
 inversions, l'increment de la despesa resultant haurà de ser
 finançat  amb  minoració  en  altres  dotacions  de despeses
 consumptives  no ampliables o d'inversions del Departament o
 de l'entitat que ho proposin.                               
 -3 Els   Departaments   i   les  entitats  autònomes  poden,
 excepcionalment,   contractar   personal   laboral   per   a
 l'execució d'obres i serveis corresponents a alguna  de  les
 inversions   incloses   en   el    pressupost    en    règim
 d'administració directa i imputar els pagaments  per  aquest
 concepte  als  respectius  crèdits  per  a  inversions.   La
 contractació del personal laboral s'ha de fer  a  través  de
 les oficines d'ocupació, amb prioritat per als  treballadors
 sense subsidi d'atur.                                       
                                                             
 Article 9                                                   
 -1 Durant l'exercici del 1983,  s'autoritza  la  Generalitat
 perquè concedeixi les garanties següents:                   
   a) Avalar les empreses i els grups  d'empreses  petites  i
 mitjanes de tots els sectors productius que exerceixen  llur
 activitat principal a Catalunya per als  crèdits  concertats
 amb la finalitat de finançar  operacions  de  reconversió  i
 reestructuració, fins a un import màxim de 2.500 milions  de
 pessetes.                                                   
   b) Prestar un segon aval per als  crèdits  concertats  per
 les empreses assenyalades en l'apartat anterior i que  tenen
 les finalitats que  també  s'hi  assenyalen,  de  les  quals
 siguin socis partícips, fins a  un  import  màxim  de  3.000
 milions de pessetes.                                        
   Cap   aval  individualitzat  dels  autoritzats  en  aquest
 apartat  així com en l'anterior no pot ser superior al 2% de
 la  quantia  global  autoritzada,  i  les  empreses  han  de
 demostrar,     mitjançant      el      corresponent      pla
 econòmico-financer,  una  capacitat  d'adaptació  que   faci
 previsiblement viable llur continuïtat.                     
   c) Avalar l'operació de crèdit  concertada  per  l'entitat
 Orfeó  Català  amb  la  finalitat  de  finançar les obres de
 restauració i adequació del Palau  de  la  Música  Catalana,
 fins a un import màxim de 67 milions de pessetes.           
   d) Avalar les  operacions  de  crèdit  que  concertin  les
 entitats  hospitalàries  radicades  a   Catalunya   amb   la
 finalitat de finançar noves instal·lacions, fins a un import
 màxim de 1.000 milions de pessetes. Els avals que s'atorguin
 a cada entitat no poden en cap cas ultrapassar la  xifra  de
 300 milions de pessetes.                                    
   e) Avalar, d'acord amb el que disposa la Llei  18/83,  del
 14   de  juliol,  les  operacions  de  crèdit  que  concerti
 l'empresa  pública Ferrocarrils de la Generalitat, fins a un
 import  màxim  de  9.000  milions  de pessetes, destinades a
 finançar la segona fase de renovació del material mòbil.    
   f) Avalar,   d'acord  amb  la  mateixa  Llei  esmentada  a
 l'apartat  anterior, les següents operacions de crèdit per a
 finançar inversions de renovació de material mòbil:         
   1r. Al Ferrocarril Metropolità de Barcelona,  S.A.  (SPM),
 fins a un import de 1.500 milions de pessetes.              
   2n. A Transports de Barcelona (SPM) fins a  un  import  de
 1.400 milions de pessetes.                                  
   3r. A empreses municipals de transport públic  fins  a  un
 import de 100 milions de pessetes.                          
   g) Avalar les  operacions  de  crèdit  que  concertin  les
 empreses   del   sector  agroalimentari  afectades  per  les
 inundacions  del mes de novembre de 1982 amb la finalitat de
 finançar  despeses d'inversió, fins a un import màxim de 300
 milions de pessetes.                                        
   h) Avalar,  fins  a  un  import  màxim  de  400 milions de
 pessetes, les operacions de crèdit  que  les  comunitats  de
 regants o les agrupacions agràries de  reconeguda  solvència
 concertin amb la finalitat de finançar despeses d'inversió. 
   i) Avalar, fins a  un  import  màxim  de  750  milions  de
 pessetes,  les  operacions  de  crèdit exterior que concerti
 l'empresa  Túnel  del  Cadí, Concesionaria del Estado, S.A.,
 per a finançar les inversions pròpies de la concessió.      
 -2 L'autorització correspon al Govern de  la  Generalitat  a
 proposta del Conseller d'Economia i Finances, i l'execució a
 aquest o a l'autoritat en la qual delegui expressament.     
                                                             
 Article 10                                                  
   S'autoritza la participació de la Generalitat de Catalunya
 en  el  capital  social   de   l'empresa   Túnel  del  Cadí,
 Concesionaria  del  Estado,  S.A.,  mitjançant  l'adquisició
 d'accions  representatives  del capital de la dita societat,
 per  un  import  màxim  de  dos-cents  vuitanta  milions  de
 pessetes al tipus de la par.                                
                                                             
 Article 11                                                  
 -1 S'autoritza el Consell Executiu perquè,  a  proposta  del
 Conseller  d'Economia  i  Finances,  emeti  deute  públic  o
 concerti  operacions  de  crèdit a l'interior o a l'exterior
 fins  a  un  import  màxim  de  19.473  milions de pessetes,
 destinats a finançar  operacions  de  capital  previstes  en
 aquesta Llei.                                               
   Aquest   límit   s'entén   que   és   sens   perjudici  de
 l'autorització establerta en la Llei 5/1983, de 14 de març. 
 -2 S'autoritza l'entitat autònoma Institut  Català  del  Sòl
 perquè  emeti  deute  o concerti operacions de crèdit per un
 import  de  3.000  milions de pessetes, destinats a finançar
 despeses  d'inversió.  Així  mateix,  s'autoritza  l'entitat
 autònoma Junta de Sanejament perquè concerti  operacions  de
 crèdit per un import de 1.523 milions de pessetes, destinats
 a finançar operacions de capital.                           
 -3 El Departament d'Economia i Finances ha de retre  comptes
 a   la   Comissió  d'Economia,  Finances  i  Pressupost  del
 Parlament  de Catalunya de les operacions d'emissió de deute
 o  de  crèdit  efectuades  d'acord  amb  les  autoritzacions
 contingudes en aquest article.                              
                                                             
 Article 12                                                  
   S'autoritza el Consell Executiu  perquè,  a  proposta  del
 Conseller  d'Economia  i  Finances,  emeti   deute   de   la
 Tresoreria o concerti operacions de crèdit per un termini de
 reemborsament igual o inferior a un any,  fins  a  un  límit
 màxim de 18.000 milions de pessetes, destinats a atendre les
 necessitats  de la Tresoreria derivades de diferències en el
 venciment dels seus pagaments i ingressos.                  
                                                             
 Article 13                                                  
   Per a l'exercici del 1983, amb efectes fins a final d'any,
 es  podrà elevar el tipus de quantia fixa de les taxes i les
 exaccions  parafiscals inherents als serveis traspassats per
 l'Administració  de  l'Estat en una quantia no superior a la
 que resultarà de l'aplicació dels coeficients assenyalats en
 la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.                
                                                             
 Disposicions addicionals                                    
 Primera                                                     
   La  Comissió  de  Govern   Interior   del   Parlament   ha
 d'incorporar els romanents  de  crèdit  del  pressupost  del
 Parlament de l'any 1982 als mateixos capítols pressupostaris
 dels pressupost del 1983.                                   
                                                             
 Segona                                                      
   Les dotacions pressupostàries de la secció  del  Parlament
 de Catalunya s'han de lliurar en ferm i periòdicament a  nom
 del Parlament, a  mesura  que  aquest  les  demanarà,  i  no
 restaran subjectes a cap justificació.                      
                                                             
 Tercera                                                     
   La  Mesa  del Parlament, d'acord amb la Comissió de Govern
 Interior,  pot  acordar  tranferències   de   crèdit   entre
 conceptes de la seva secció pressupostària sense  limitació,
 la qual cosa ha de fer avinent al Departament  d'Economia  i
 Finances.                                                   
                                                             
 Quarta                                                      
   Al pressupost de la Generalitat s'uneixen els pressupostos
 resum  dels  de  caràcter  ordinari  i   especial   de   les
 Diputacions  Provincials  de  Barcelona,  Girona,  Lleida  i
 Tarragona  corresponents  a l'exercici del 1982, que són els
 últims que s'han elaborat i aprovat.                        
                                                             
 Cinquena                                                    
   En el pressupost de la Generalitat s'inclouen com a  annex
 els pressupostos d'explotació i de capital per al 1983  dels
 Ferrocarrils de la Generalitat, per tal de donar  compliment
 a l'article 49 de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya.       
                                                             
 Sisena                                                      
 -1 La concessió de les subvencions  corrents  innominades  o
 genèriques  incloses  en  els  crèdits  pressupostàris  dels
 Capítols IV i VII dels pressupost de la Generalitat s'ha  de
 fer mitjançant disposició reglamentària. Quan  la  concessió
 requereixi   convocatòria   prèvia,  aquesta  haurà  de  ser
 acordada  mitjançant  decret,  en  el  qual  se n'han de fer
 constar les característiques i les condicions.  S'establiran
 mecanismes de control de compliment per l'adjudicatari de la
 destinació de les subvencions.                              
 -2 Les subvencions corresponents al Departament de  Cultura,
 la Direcció General de l'Esport i la Direcció General de  la
 Joventut   hauran   d'ésser  comunicades  prèviament  a  les
 corporacions  locals  respectives,  abans  de  lliurar   les
 tranferències corrents i de  capital  a  institucions  sense
 finalitat de lucre d'àmbit local.                           
                                                             
 Setena                                                      
   A  fi  que  a  partir  de  l'1  de  gener de 1984 es pugui
 començar un programa d'homogeneïtzació retributiva entre les
 diferents  categories  del  personal  de   la   Generalitat,
 s'autoritza  el  Consell  Executiu  perquè,  a  proposta del
 Conseller  d'Economia  i Finances, destini aquesta finalitat
 romanents  de  crèdits que el 31 de desembre de 1983 s'hagin
 produït  com  a  conseqüència  de  retards en la previsió de
 places  vacants  de personal fins a un import de 250 milions
 de pessetes.                                                
                                                             
 Vuitena                                                     
   Per  a  disposar  de  fons  amb  càrrec  a les aplicacions
 pressupostàries corresponents a "Estudis i dictàmens  emesos
 per persones alienes  als  Departaments",  caldrà,  quan  la
 quantia superi el milió de pessetes, l'aprovació del Consell
 Executiu  de  la  Generalitat,  a proposta   del   Conseller
 respectiu.                                                  
                                                             
 Novena                                                      
   Abans  del  31  de  desembre  de  1983  el Departament del
 Treball ha de retre comptes a la Comissió de Política Social
 del Parlament dels resultats obtinguts de  l'aplicació  dels
 diferents  programes  específics consignats en la Secció 11,
 Servei 04, Capítols IV i VII del pressupost.                
                                                             
 DISPOSICIONS TRANSITÒRIES                                   
                                                             
 Primera                                                     
   En el supòsit que durant l'exercici del 1983 es creïn  per
 llei  del  Parlament  les  entitats  gestores  dels  serveis
 tranferits  de  la  Seguretat Social, el Consell Executiu, a
 proposta  del  Conseller  d'Economia i Finances aprovarà les
 tranferències  de  crèdit  necessàries  per  a  adscriure  a
 l'estat d'ingressos  i  a  l'estat  de  despeses  d'aquestes
 entitats  els  crèdits  i  les  tranferències  als  quals fa
 referència la lletra e) de l'article 1.                     
                                                             
 Segona                                                      
   En   el   supòsit   que  la  fixació  del  percentatge  de
 participació de la Generalitat de Catalunya en els ingressos
 de  l'Estat,  establert  en  el  punt  4  de  la  Disposició
 Transitòria Tercera de l'Estatut d'Autonomia, comportés  una
 reducció  dels  ingressos  previstos  en  aquesta Llei per a
 aquest  concepte  superior  al  10%  dels dits ingressos, el
 Consell  Executiu,  en  un termini de temps no superior a un
 mes,  comptat  a  partir  de  la  data  en  què s'estableixi
 l'esmentat percentatge, presentarà al Parlament un  projecte
 de llei de reducció dels crèdits consignats  en  l'estat  de
 despeses del Pressupost.                                    
                                                             
 Disposicions finals                                         
 Primera                                                     
   S'autoritza el Departament d'Economia  i  Finances  perquè
 efectuï en les seccions del Pressupost  de  Despeses  de  la
 Generalitat  i  de  les   seves   entitats   autònomes   les
 adaptacions tècniques que  calguin  com  a  conseqüència  de
 reorganitzacions  administratives,  per  tal  de  crear  les
 seccions, els serveis i  els  conceptes  pressupostaris  que
 calguin   i   autoritzar   les   tranferències   de   crèdit
 corresponents.  Aquestes  operacions  no poden donar lloc en
 cap cas a un increment de crèdit dins el pressupost.        
                                                             
 Segona                                                      
   Les  despeses  autoritzades  amb  càrrec  als  crèdits del
 pressupost prorrogat s'han d'imputar als crèdits autoritzats
 per  la present Llei. En el supòsit que en el pressupost per
 al 1983, el Departament d'Economia i Finances determinarà el
 concepte  pressupostari  a  que  s'ha  d'imputar  la despesa
 autoritzada.                                                
                                                             
 Tercera                                                     
   Aquesta  Llei  entrarà  en  vigor  el  mateix dia que serà
 publicada   en   el  Diari  Oficial  de  la  Generalitat  de
 Catalunya.                                                  
                                                             
   Per  tant,  ordeno  que tots els ciutadans als quals sigui
 d'aplicació  aquesta  Llei  cooperin al seu compliment i que
 els  Tribunals  i les Autoritats als quals pertoqui la facin
 complir.                                                    
                                                             
 Barcelona, 2 d'agost de 1983                                
                                                             
 Jordi Pujol                                                 
 President de la Generalitat de Catalunya                    
                                                             
 Josep M. Cullell i Nadal                                    
 Conseller d'Economia i Finances                             
                                                             
 (Vegeu quadres a las pàgs. 1968-2008)