Accés al contingut Accés al menú de la secció
Portal Jurídic  > Cercador de normativa
 
Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi
Afegeix-lo a la meva selecció
PDF
Relació cronològica
Matèries relacionades
Lupa
Accedeix a la cerca
Contacte

LLEI 29/1984, de 31 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya, de les seves entitats autònomes i de les entitats gestores de la Seguretat Social per al 1985.

Dades bàsiques
  • Rang del document Llei

  • Organisme emissor Departament de la Presidència

  • Núm. del document 029/1984

  • Data del document 31/12/1984

  • Data de publicació 02/01/1985

  • Diari oficial DOGC

  • Núm. 500

  • No Vigent
Afectacions
Correccions d'errades
02/01/1985 - 30/03/2017
TEXT PUBLICAT
Text corregit per les correccions d'errades publicades a:

 EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA                 
                                                             
   Sia  notori  a  tots  els  ciutadans  que  el Parlament de
 Catalunya ha aprovat i jo, en nom del Rei i d'acord  amb  el
 que  estableix  l'article  33.2  de  l'Estatut  d'Autonomia,
 promulgo la següent                                         
                                                             
 LLEI                                                        
                                                             
 Article 1                                                   
 Crèdits inicials i finançament                              
 1. S'aprova el Pressupost de la Generalitat de Catalunya per
 a l'exercici del 1985, integrat pels estats  de  despeses  i
 els estats d'ingressos de la Generalitat i dels següents ens
 que en depenen:                                             
   a) Entitats autònomes de caràcter administratiu.          
   b) Entitats autònomes de caràcter  comercial,  industrial,
 financer o anàleg.                                          
   c) Entitats gestores de la Seguretat Social, de l'Institut
 Català de la Salut i de l'Institut  Català  d'Assistència  i
 Serveis Socials.                                            
   d) Ens públic Corporació Catalana de Ràdio i  Televisió  i
 les  societats  per  a  la  gestió  dels  serveis públics de
 radiodifusió i televisió.                                   
   e) Empreses a què fa referència el punt 2 de  l'article  4
 de la Llei de Finances Públiques de Catalunya.              
 2. En l'estat de despeses de la Generalitat de Catalunya  es
 concedeixen els crèdits  necessaris  per  al  compliment  de
 llurs obligacions per un import de 384.413.184.825 pessetes.
 Els  ingressos  que  hom estima que s'han de liquidar durant
 l'exercici  importen  384.413.184.825   pessetes,   amb   la
 distribució següent:                                        
   a) Els drets econòmics a liquidar,  detallats  en  l'estat
 d'ingressos, importen 358.488.902.000 pessetes.             
   b) L'import de les operacions d'endeutament que  autoritza
 l'article 11  d'aquesta  Llei,  que  puja  a  25.924.282.825
 pessetes.                                                   
   Els beneficis fiscals que afecten els tributs estatals, el
 rendiment   dels  quals  està  cedit  a  la  Generalitat  de
 Catalunya, s'estimen en 10.100.000.000 pessetes.            
 3. En l'estat de  despeses  de  les  entitats  autònomes  de
 caràcter  administratiu, els crèdits concedits per a atendre
 el  compliment de llurs obligacions sumen un import total de
 6.330.736.095 pessetes.                                     
   Els  drets  que  hom  estima  que s'han de liquidar durant
 l'exercici,  per   cada   entitat   autònoma   de   caràcter
 administratiu,  es  detallen  en  els   estats   d'ingressos
 corresponents  per  un   import   total   de   6.330.736.095
 pessetes.                                                   
 4. En l'estat de  despeses  de  les  entitats  autònomes  de
 caràcter  comercial,  industrial,  financer  o  anàleg,  els
 crèdits  concedits  per  a  atendre  el  compliment de llurs
 obligacions  sumen  un   import   total   de   8.210.481.668
 pessetes.  Els  recursos estimats per a aquestes entitats es
 detallen  en  l'estat d'ingressos corresponent per un import
 total de 8.210.481.668 pessetes.                            
 5. En els estats de despeses de les entitats gestores de  la
 Seguretat Social i de l'Institut  Català  de  la  Salut,  de
 l'Institut  Català  d'Assistència  i  Serveis  Socials,  els
 crèdits  concedits  per  a  atendre  el  compliment de llurs
 obligacions   sumen   un  import  total  de  180.375.581.630
 pessetes.                                                   
   Els  drets  econòmics  que  hom  estima  que  han  d'ésser
 liquidats durant l'exercici per aquestes  entitats  importen
 180.375.581.630 pessetes.                                   
   En els crèdits consignats en els estats de despeses  i  en
 els drets econòmics  detallats  en  els  estats  d'ingressos
 s'inclouen els que corresponen als serveis traspassats de la
 Seguretat  Social, per un import total equilibrat entre tots
 dos estats de 167.678.047.000 pessetes.                     
 6. En  l'estat   de  despeses  de  l'ens  públic  Corporació
 Catalana  de  Ràdio i Televisió es concedeixen les dotacions
 necessàries  per  a  atendre  el  desenvolupament  de  llurs
 activitats per un import total de 4.576.377.000 pessetes,  i
 els recursos s'estimen en 4.576.377.000 pessetes.           
   Els estats de despeses i d'ingressos de les societats  per
 a la gestió dels serveis públics de radiodifusió i televisió
 s'aproven amb el detall següent:                            
   a) Televisió de Catalunya, SA,  per  un  import  total  de
 dotacions  de  7.242.454.000  pessetes,  i  de  recursos  de
 7.242.454.000 pessetes.                                     
   b) Catalunya   Ràdio,   Servei   de   Radiodifusió  de  la
 Generalitat,  SA,  per  un  import  total  de  dotacions  de
 834.125.000  pessetes,  i   de   recursos   de   834.125.000
 pessetes.                                                   
 7. Les dotacions i els recursos estimats corresponents a les
 empreses de la Generalitat són els que s'especifiquen a     
 continuació:                                                
                                                             
 Empreses de la Generalitat                                  
                                     Dotacions       Recursos
                                -------------- --------------
 Ferrocarrils de la Generalitat                              
 de Catalunya ................. 10.179.192.000 10.179.192.000
 Centre Informàtic de la                                     
 Generalitat de Catalunya, SA .    275.000.000    275.000.000
 Túneles y Autopistas de                                     
 Barcelona, SA ................     51.340.000     51.340.000
 Ferrocarrils de Muntanya de                                 
 Grans Pendents, SA ...........    965.624.000    965.624.000
                                                             
 Article 2                                                   
 Crèdits del personal actiu                                  
 1. En l'exercici econòmic del 1985, i amb efectes des de l'1
 de gener,  el  conjunt  de  les  retribucions  íntegres  del
 personal  no  laboral  al  servei  de  l'Administració de la
 Generalitat ha d'experimentar un increment del 6,5% respecte
 a  les vigents en l'exercici anterior. Així mateix, la massa
 salarial  del  personal  laboral  no  pot  experimentar   un
 increment global  superior  al  6,5%  incloent-hi  tots  els
 conceptes, en els termes que disposa la Llei de Pressupostos
 Generals de l'Estat per al 1985.                            
 2. El que disposa el punt 1 s'aplica al personal  al  servei
 de l'Administració de la Generalitat i al personal dels  ens
 enumerats per l'article 1.                                  
 3. L'increment del 6,5% a què fa referència  aquest  article
 s'aplica també a les retribucions íntegres dels alts càrrecs
 de  l'Administració de la Generalitat i als Presidents i als
 Directors  Generals dels ens als quals es refereix el punt 2
 d'aquest article.                                           
                                                             
 Article 3                                                   
 Retribucions del personal no laboral                        
 1. Les retribucions corresponents al personal no sotmès a la
 legislació   laboral   traspassat   a   la  Generalitat  per
 l'Administració  central  són  les que resulten d'aplicar el
 que  disposa respecte d'això la Llei de Presupostos Generals
 de l'Estat per al 1985.                                     
 2. Les retribucions bàsiques i complementàries de  la  resta
 del  personal  no  laboral  han  d'experimentar un increment
 global del 6,5% respecte a les corresponents al 1984.       
                                                             
 Article 4                                                   
 Limitació de l'augment de despeses de personal              
 1. Durant   l'exercici   del   1985  no  es  poden  tramitar
 expedients  d'ampliació  de  plantilles  ni  disposicions  o
 expedients   de   creació  o  de  reestructuració  d'unitats
 orgàniques  si  l'increment  de  la  despesa  pública que en
 deriva no  es  compensa  mitjançant  la  reducció  d'aquests
 mateixos  conceptes en altres unitats de gestió o en crèdits
 corrents ampliables la finalitat dels quals comporti augment
 de personal.                                                
 2. En el supòsit que l'ampliació i la creació de  plantilles
 o  la  reestructuració  d'unitats  orgàniques   derivin   de
 l'entrada  en  funcionament de noves inversions, l'increment
 de la despesa resultant haurà d'ésser finançat amb minoració
 en  altres dotacions de despeses consumptives no ampliables,
 o  d'inversions  del  Departament  o  de  l'entitat  que  ho
 proposi.                                                    
 3. Els    Departaments    i    les    entitats    autònomes,
 excepcionalment,  poden  contractar  personal  laboral per a
 executar  obres  i  serveis  corresponents  a  alguna de les
 inversions  incloses  en  el  Pressupost, d'acord amb el que
 disposa  la  Ley 30/1984, de 3 de agosto, de Medidas para la
 Reforma  de la Función Pública. La contractació del personal
 laboral s'ha de fer a través de les oficines d'ocupació, amb
 prioritat per als treballadors sense subsidi d'atur.        
                                                             
 Article 5                                                   
 Pensions                                                    
 1. Amb efectes des del primer de gener de 1985,  la  quantia
 de  les pensions reconegudes pels Decrets del 14 de novembre
 de  1978  s'incrementen  el  6,5%  en  relació  amb  les  de
 l'exercici anterior.                                        
 2. Els Consellers de la Generalitat  que  deixin  el  càrrec
 durant  l'any  1985  tindran dret a la pensió per un període
 màxim  de divuit mesos. La deixaran de percebre en el moment
 que  obtindran  una  altra  retribució  amb  càrrec  a  fons
 públics.                                                    
                                                             
 Article 6                                                   
 Modificacions pressupostàries                               
 1. El   Conseller   d'Economia  i  Finances  pot  autoritzar
 transferències  de  crèdits de personal que afectin un o més
 Departaments  tenint  en  compte  les  limitacions que conté
 l'article 4.                                                
 2. El Consell Executiu, a proposta del Conseller  d'Economia
 i  Finances,  pot autoritzar transferències de crèdits entre
 els  consignats  en  els  diversos Departaments i organismes
 autònoms,  amb  les limitacions establertes per l'article 42
 de la Llei de Finances Públiques de Catalunya.              
 3. El Department d'Economia i Finances ha de donar compte  a
 la   Comissió  d'Economia,  Finances  i  Pressupost  de  les
 transferències  de  crèdit  a  què  fan referència els punts
 anteriors,  i  ha  d'explicitar,  mitjançant   una   memòria
 explicativa, els canvis que s'han produït en el Pressupost. 
                                                             
 Article 7                                                   
 Generació de crèdits                                        
   S'han de  generar  en  l'estat  de  despeses  els  crèdits
 necessaris  per  a  atendre  les  obligacions derivades dels
 serveis    que    traspassin   a   la   Generalitat   altres
 Administracions  durant l'exercici del 1985. La quantia dels
 crèdits  generats  no  pot  ésser superior a l'import de les
 transferències  de  fons acordades per a atendre els serveis
 traspassats.                                                
   Igualment han de generar crèdits en  l'estat  de  despeses
 les  transferències  de  fons  amb  càrrec  als Pressupostos
 Generals  de  l'Estat, destinades a les corporacions locals,
 per  a  finançar  els dèficits provocats per la prestació de
 serveis  que  no corresponen a competències municipals, així
 com  les  corresponents  a  les  despeses  de capitalitat de
 l'Ajuntament de Barcelona.                                  
                                                             
 Article 8                                                   
 Crèdits ampliables                                          
   Es consideren ampliables fins  a  una  suma  igual  a  les
 obligacions  que  és preceptiu de reconèixer, amb compliment
 previ  de  les normes legals oportunes i, en tots els casos,
 donant-ne  compte  trimestralment  al Parlament, els crèdits
 inclosos en el Pressupost de la Generalitat i en el dels ens
 públics  aprovats  per  aquesta  Llei,  els quals crèdits es
 detallen a continuació:                                     
   Primer. Aplicable a totes les seccions del  Pressupost  de
 la Generalitat i de les entitats autònomes i ens públics:   
   a) La indemnització per residència acreditada pel personal
 en els punts on s'hagi reconegut aquest dret, d'acord amb la
 legislació vigent.                                          
   b) Les quotes  a  la  Seguretat  Social  dels  funcionaris
 eventuals  o  contractats sotmesos a dret administratiu i el
 complement  familiar,  d'acord  amb  els preceptes en vigor,
 així  com l'aportació de la Generalitat al règim de previsió
 social  dels funcionaris públics adscrits o traspassats a la
 Generalitat.                                                
   c) Els triennis derivats dels còmputs  de  temps  realment
 prestat  a  l'Administració  pels  funcionaris  adscrits   o
 traspassats.                                                
   d) Els crèdits destinats al pagament del personal laboral,
 quan requereixin  un  increment  a  conseqüència  d'augments
 salarials   disposats   durant  l'exercici  o  en  exercicis
 anteriors,    per    modificacions    del    salari    mínim
 interprofessional, o quan sigui imposat amb caràcter general
 o per decisió judicial ferma.                               
   e) L'assistència   mèdico-farmacèutica   corresponent  als
 funcionaris adscrits en virtut del Reial Decret 1942/1979.  
   f) Els crèdits la quantia dels  quals  es  modula  per  la
 recaptació    obtinguda    mitjançant    taxes,    exaccions
 parafiscals, cànons o preus que doten conceptes integrats en
 el Pressupost.                                              
   g) Els crèdits corresponents a serveis traspassats,  quan,
 per aplicació de normes estatals, cal reconèixer obligacions
 addicionals a les pressupostades inicialment,  per  l'import
 de  les  transferències   que   procedeixin   de   fons   de
 l'Administració central.                                    
   Segon.  Aplicable  a  les  Entitats  Autònomes de caràcter
 comercial, industrial, financer o anàleg:                   
   a) Aquells la quantia dels quals és determinada en  funció
 de recursos finalistes efectivament obtinguts.              
   b) Els   destinats   a   dotar  els  fons  de  previsió  i
 amortització.                                               
   c) Els que són necessaris,  en  els  pressupostos  de  les
 entitats,  com  a   conseqüència   d'operacions   financeres
 autoritzades.                                               
   Tercer. Aplicable a les seccions que s'indiquen:          
   a) En la secció "Deute públic",  els  que  es  destinen  a
 pagament  d'interessos, amortització de principal i despeses
 derivades  del  deute,  considerat  aquest  en  els   termes
 continguts en l'article 16 de la Llei de Finances  Públiques
 de Catalunya.                                               
   Si cal, s'han  de  generar  els  crèdits  oportuns  per  a
 atendre  les  obligacions,  i els pagaments s'han d'aplicar,
 qualsevol  que  sigui  el venciment al qual corresponen, als
 crèdits respectius de l'exercici econòmic del 1985.         
   b) En la secció de  "Classes  passives",  els  relatius  a
 obligacions de "Classes passives".                          
   c) En la secció corresponent al Departament  d'Economia  i
 Finances,  els  destinats  al  pagament  de  les obligacions
 derivades  de  crebants en operacions de crèdit avalades per
 la  Generalitat  de  Catalunya  (aplicació 05.02.761.01), el
 corresponent  a  honoraris  dels  liquidadors  de  districte
 hipotecari  (aplicació  05.01.259.01)  i  els  destinats  al
 pagament  dels  premis  de cobrament dels tributs (aplicació
 05.03.255.01).                                              
   d) En  la   secció  09,  corresponent  al  Departament  de
 Política  Territorial i Obres Públiques, servei 07 (Direcció
 General  d'Obres  Hidràuliques), els destinats a inversió en
 infrastructures  de  sanejament  (Capítol VI) i d'explotació
 (Capítol  II),  quan  aquestes  actuacions  són   efectuades
 directament   per   la   mateixa  Direcció  General  d'Obres
 Hidràuliques i en funció  dels  recursos  que,  amb  aquesta
 afectació de destinació, atribueixin a l'Administració de la
 Generalitat  els  organismes  que  tenen  a  càrrec  seu  el
 finançament de les actuacions en  matèria  de  sanejament  a
 Catalunya.                                                  
                                                             
 Article 9                                                   
 Contractació directa d'inversions                           
   El  Consell  Executiu  pot  autoritzar,  a  proposta  dels
 Departaments  interessats,  la  contractació directa de tots
 aquells  projectes  d'obres  que s'iniciïn durant l'exercici
 del  1985  amb  càrrec  als  pressupostos  dels Departaments
 respectius  i  de  llurs  entitats  autònomes, sempre que el
 pressupost  de  les  quals  sigui  inferior  a 50 milions de
 pessetes.    Les    condicions    tècniques   financeres   i
 administratives  de l'obra a executar han d'ésser publicades
 prèviament  al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya,
 sens  perjudici del compliment de les normes de contractació
 que s'hi hagin d'aplicar.                                   
                                                             
 Article 10                                                  
 Avals                                                       
 1. La Generalitat pot prestar avals  durant  l'exercici  del
 1985  per  a  les  operacions  de  crèdit  que concertin les
 empreses  o  les  entitats  que  s'indiquen  i  pels imports
 màxims que s'assenyalen:                                    
   a) Empreses o grups d'empreses petites i mitjanes de  tots
 els   sectors   productius  que  exerceixen  llur  principal
 activitat  a  Catalunya,  per  les  operacions de crèdit que
 concertin  per  finançar   operacions   de   reconversió   i
 reestructuració, fins a un import màxim de 2.500 milions  de
 pessetes.                                                   
   L'import de cada un dels avals concedits no pot superar el
 4% de la quantia global màxima autoritzada per aquest punt. 
   b) Les empreses públiques i societats privades  municipals
 següents, per les operacions de  crèdit  que  concertin  per
 finançar inversions en material mòbil:                      
   1. Ferrocarril Metropolità de Barcelona, fins a un  import
 de 1.500 milions de pessetes.                               
   2. Transports de  Barcelona,  fins  a  un  import  de  300
 milions de pessetes.                                        
   3. Ferrocarrils de Muntanya de Grans Pendents, SA, fins  a
 un import de 500 milions de pessetes.                       
   c) Túnel del Cadí, Concesionaria del Estado, SA,  per  les
 operacions  de crèdit exterior que concerti per finançar les
 inversions  pròpies  de la concessió, fins a un import màxim
 de 1.312 milions de pessetes.                               
   d) Comunitats de regants o agrupacions agràries,  per  les
 operacions  de  crèdit  que  concertin per finançar despeses
 d'inversió,  fins  a  un  import  màxim  de  400  milions de
 pessetes. Aquests avals poden ésser concedits i formalitzats
 per l'Institut Català del Crèdit Agrari.                    
   e) Empreses familiars agràries,  per  les  operacions  del
 crèdit  que  concertin per finançar les inversions previstes
 en  els  Plans  de  Modernització  i  Desenvolupament Agrari
 Integral  una  vegada  aprovada  la Llei de Modernització de
 l'Empresa  Familiar  Agrària,  fins a un import màxim de 300
 milions  de  pessetes. Aquests avals poden ésser concedits i
 formalitzats per l'Institut Català del Crèdit Agrari.       
   f) Productores   cinematogràfiques   o   agrupacions    de
 producció radicades  a  Catalunya,  per  les  operacions  de
 crèdit  que  concertin  per finançar projectes d'inversió en
 llargs  i  curts-metratges  d'especial  interès  cultural  i
 lingüístic,  fins  a  un  import  màxim  de  120  milions de
 pessetes.                                                   
   g) Empreses de teatre, per les operacions  de  crèdit  que
 concertin  per  finançar  produccions  teatrals   d'especial
 interès cultural i lingüístic, fins a un import màxim de  30
 milions de pessetes.                                        
 2. El  Consell  Executiu  pot  determinar  en  cada  cas  el
 caràcter  solidari  o  no  dels avals autoritzats pel punt 1
 d'aquest mateix article.                                    
 3. La Generalitat pot prestar un segon aval a  les  empreses
 que  concertin operacions de crèdit amb les finalitats a què
 fa  referència  la  lletra  a)  del punt 1 d'aquest article,
 avalades  per  les  societats  de  garantia recíproca de què
 siguin  socis  partícips,  fins  a  un import màxim de 1.000
 milions de pessetes.                                        
   L'import de cada un dels avals concedits no pot superar el
 10% de la  quantia  global  màxima  autoritzada  per  aquest
 punt.                                                       
 4. Els avals han d'ésser autoritzats pel Consell Executiu  a
 proposta conjunta del Conseller d'Economia i Finances i  del
 Conseller del Departament interessat per raó de  la  matèria
 i  han d'ésser signats pel Conseller d'Economia i Finances o
 per l'autoritat en qui ho delegui expressament.             
 5. Les   autoritzacions   establertes   en   aquest  article
 relatives a la concessió d'avals a favor d'empreses privades
 s'entén  que  es refereixen a l'Institut Català de Finances,
 que  és  a  qui  correspondrà d'atorgar-los una vegada haurà
 entrat  en  vigor la llei de creació de l'esmentat Institut,
 en els termes que estableix aquesta Llei.                   
                                                             
 Article 11                                                  
 Operacions d'endeutament                                    
 1. S'autoritza el Consell Executiu perquè,  a  proposta  del
 Conseller  d'Economia  i  Finances,  emeti  deute  públic  o
 concerti operacions de crèdit a l'interior o  a  l'exterior,
 fins  a  un  import  màxim  de  25.925  milions de pessetes,
 destinats  a  finançar  operacions  de  capital previstes en
 aquesta Llei.                                               
 2. S'autoritza el Consell Executiu perquè,  a  proposta  del
 Conseller  d'Economia  i  Finances,  procedeixi a modificar,
 refinançar  i/o  substituir  les   operacions   de   crèdits
 existents  amb  anterioritat  o  concertades  a  partir   de
 l'entrada en vigor d'aquesta Llei, amb novació o  sense  del
 contracte, per obtenir un cost menor de la càrrega financera
 o  prevenir  els  possibles  efectes  negatius  derivats  de
 fluctuacions en les condicions de mercat.                   
 3. S'autoritza les entitats següents perquè emetin  deute  o
 concertin operacions de crèdit en qualsevol modalitat de les
 que estableix l'article 16 de la Llei  10/1982,  del  12  de
 juliol, de Finances Públiques:                              
   a) Entitat autònoma Junta de Sanejament, per  l'import  de
 2.179  milions  de  pessetes,  destinats a finançar despeses
 d'inversió.                                                 
   b) Institut Català del  Crèdit  Agrari,  per  l'import  de
 1.000  milions  de pessetes, destinats a finançar operacions
 de crèdit d'acord amb les seves funcions.                   
 4. S'autoritza el Consell Executiu perquè,  a  proposta  del
 Conseller  d'Economia  i  Finances,  emeti   deute   de   la
 Tresoreria  o  concerti  operacions de crèdit per un termini
 de reemborsament igual o inferior a un any, fins a un  límit
 màxim d'endeutament  viu  de  18.000  milions  de  pessetes,
 destinats  a  atendre  les  necessitats  de  la   Tresoreria
 derivades de diferències en el venciment de llurs  pagaments
 i ingressos.                                                
 5. Les característiques de les operacions d'endeutament  que
 autoritza aquest article han  d'ésser  fixades  pel  Consell
 Executiu, a proposta del Conseller d'Economia i Finances.   
                                                             
 Article 12                                                  
 Taxes i exaccions parafiscals                               
 1. Durant l'any 1985 s'han  d'aplicar  als  tipus  i  a  les
 tarifes  i  les  exaccions parafiscals inherents als serveis
 traspassats  per  l'Administració  de l'Estat les resultants
 de  les  modificacions  i  les  variacions introduïdes per a
 l'esmentat  any  per  la  Llei  de  Pressupostos Generals de
 l'Estat.                                                    
 2. L'aplicació dels nous tipus i les tarifes de les taxes  i
 les exaccions parafiscals afectades pel que disposa el  punt
 anterior ha d'ésser feta pels Departaments i pels organismes
 que les gestionen, els quals han de remetre  al  Departament
 d'Economia i Finances, abans del 31 de  gener,  una  memòria
 que les especifiqui, juntament amb el procés de càlcul dut a
 terme.                                                      
                                                             
 Article 13                                                  
 Limitació de l'augment de la despesa pública                
 1. Durant l'exercici del 1985 el Consell Executiu és obligat
 a no prendre cap iniciativa legislativa o administrativa que
 comporti creixement de la despesa pública pressupostària  si
 no proposa alhora els recursos addicionals necessaris o  les
 reduccions  proporcionals  de  despesa  amb  l'especificació
 pressupostària deguda.                                      
 2. Així  mateix,  durant  l'exercici  del  1985  el  Consell
 Executiu  és  obligat  a  oposar-se  a  qualsevol iniciativa
 legislativa  que  comporti  creixement de la despesa pública
 pressupostada  si  no  es  proposen  alhora   els   recursos
 addicionals necessaris.                                     
                                                             
 Article 14                                                  
 Equilibri financer del Pressupost                           
   Per tal d'assegurar l'equilibri financer  del  Pressupost,
 les  incorporacions  a   altres   exercicis   dels   crèdits
 pressupostaris  autoritzats  per  al  1985  s'han  de  regir
 d'acord amb les normes següents:                            
   1. Els crèdits per a operacions corrents consignats en els
 estats de despeses del Pressupost de la Generalitat  i  dels
 ens enumerats en les lletres a), b)  i  d)  del  punt  1  de
 l'article  1  d'aquesta  Llei  amb càrrec als quals no s'han
 reconegut  obligacions  mitjançant  la   formalització   del
 document comptable oportú amb anterioritat al 31 de desembre
 no  poden ésser objecte d'incorporació a l'exercici del 1986
 i restaran anul·lats automàticament.                        
   2. Si els crèdits als quals es refereix el  punt  anterior
 han  estat  objecte  de  disposició,  i el 31 de desembre no
 s'han  pogut  reconèixer  les  obligacions corresponents, es
 podran  aplicar  la  disposició,  el  reconeixement  de  les
 obligacions, si és procedent, i els pagaments als crèdits de
 la  mateixa  naturalesa  autoritzats en el Pressupost vigent
 per al 1986.                                                
   3. L'import   dels   crèdits  pressupostaris  destinats  a
 transferències  corrents a favor de les entitats autònomes i
 de  l'ens  públic  Corporació  Catalana de Ràdio i Televisió
 s'ha  d'ajustar  de  tal  manera  que  la  liquidació   dels
 corresponents  pressupostos  d'operacions  corrents  resulti
 equilibrada  el  31  de desembre. Per l'import de la darrera
 dotzena  part   d'aquests   crèdits   s'ha   de   reconèixer
 comptablement  l'obligació,  però  no  se  n'ha d'ordenar el
 pagament  fins  que no s'efectuï la regularització a la qual
 es refereix el paràgraf anterior.                           
   4. Els crèdits per a operacions de capital que  el  31  de
 desembre no han estat objecte de  disposició  mitjançant  la
 formalització  dels  documents  comptables  corresponents no
 poden ésser incorporats a l'exercici del 1986.              
   5. Els crèdits pressupostaris destinats  a  transferències
 de  capital  a  favor  de  les  entitats   autònomes   s'han
 d'anul·lar  el  darrer  dia  de l'exercici pressupostari pel
 mateix  import  que  el  dels  crèdits  per  a operacions de
 capital  consignats en els estats de despeses d'aquelles que
 el  31  de  desembre  no  han  estat  objecte  de disposició
 comptable.  El  Departament   d'Economia   i   Finances   ha
 d'efectuar les regularitzacions oportunes d'acord amb el que
 disposa el punt 3.                                          
   6. L'import dels crèdits anul·lats segons el que  disposen
 els punts 4 i 5  ha  de  minorar  en  la  mateixa  quantitat
 l'endeutament autoritzat per aquesta Llei.                  
   7. Els romanents de tresoreria que es  produeixin,  en  el
 supòsit  que  els  drets  liquidats  per  ingressos corrents
 siguin superiors a les obligacions reconegudes en operacions
 de  despeses  corrents,  han  de  minorar  pel mateix import
 l'autorització  d'endeutament  establerta  per aquesta Llei,
 sens perjudici del que disposa el punt 6.                   
   Si els drets liquidats són insuficients per a atendre  les
 obligacions   reconegudes,   el   Departament  d'Economia  i
 Finances  ha  de  minorar  els  crèdits  consignats   per  a
 operacions de despeses corrents en el Pressupost  vigent  el
 1986  en relació amb els imports consignats en les diferents
 aplicacions  pressupostàries  destinades   a   despeses   de
 personal,  compra  de  béns  corrents   i   de   serveis   i
 transferències corrents no nominatives de totes les seccions
 pressupostàries.                                            
   8. El Departament d'Economia i Finances ha  d'informar  la
 Comissió  d'Economia, Finances i Pressupost del Parlament de
 Catalunya  del compliment dels punts 6 i 7, en un termini de
 seixanta  dies a comptar des de l'aprovació de la liquidació
 del  pressupost,  i  retre   compte   de   les   minoracions
 efectuades.                                                 
   9. Les   normes   anteriors  no  s'apliquen  als   crèdits
 següents:                                                   
   a) Els   corresponents  als  serveis  traspassats  de   la
 Seguretat  Social,  que  s'han  de  regir  pel  que  disposa
 l'article 9 de la Llei 12/1983, del 4 de juny.              
   b) Els   finançats  amb  càrrec  al  Fons  de  Compensació
 Interterritorial.                                           
   c) Els autoritzats en funció dels ingressos afectats i els
 generats en aplicació de l'article 44 de  la  Llei  10/1982,
 del 12 de juliol.                                           
   d) Els consignats  en  el  Servei  06  de  la  Secció  11,
 corresponents al Programa per al Foment de l'Ocupació.      
   Els  romanents  dels  crèdits  pressupostaris  a  què  fan
 referència  les  lletres  b),  c)  i d) s'han d'incorporar a
 l'estat de despeses de l'exercici pressupostari del 1986.   
                                                             
 Article 15                                                  
   Participació en el capital  social  de  les  societats  de
 garantia recíproca de Catalunya                             
   Durant l'exercici de 1985 s'autoritza el Consell  Executiu
 perquè adquireixi  títols  de  participació  en  el  capital
 social  de  les societats de garantia recíproca de Catalunya
 en una quantitat de 160 milions de pessetes.                
                                                             
 Disposicions addicionals                                    
 Primera                                                     
   La   Comissió   de   Govern   Interior  del  Parlament  ha
 d'incorporar  els  romanents  de  crèdit de la Secció 01 del
 pressupost del 1984 als mateixos capítols pressupostaris del
 pressupost del 1985.                                        
                                                             
 Segona                                                      
   Les dotacions pressupostàries de la  Secció  01  s'han  de
 lliurar  en  ferm  i  periòdicament  a  nom del Parlament, a
 mesura que aquest ho demanarà.                              
                                                             
 Tercera                                                     
   La Comissió de Govern Interior pot acordar  transferències
 de crèdit entre conceptes de la Secció 01 sense limitacions,
 la  qual  cosa ha de fer avinent al Departament d'Economia i
 Finances.                                                   
                                                             
 Quarta                                                      
   Al Pressupost de la Generalitat s'uneixen els pressupostos
 de les Diputacions Provincials de Barcelona, Girona,  Lleida
 i Tarragona, corresponents a l'exercici del 1984.           
                                                             
 Cinquena                                                    
   Les ajudes  i  les  subvencions  amb  càrrec  als  crèdits
 pressupostats  que  no  tenen assignació nominativa s'han de
 concedir  d'acord amb criteris de publicitat, concurrència i
 objectivitat.                                               
   Amb  aquesta finalitat, els Departaments corresponents han
 d'establir  les  normes  oportunes   que   en   regulin   la
 concessió.                                                  
   La   inspecció   i   el   control   del   compliment   per
 l'adjudicatari de la destinació dels ajuts i les subvencions
 atorgats han d'ésser duts a terme pels òrgans competents.   
                                                             
 Sisena                                                      
   La  dotació  dels  crèdits  consignats  en  el  Pressupost
 relatius  a  la  concessió de subvencions o transferències a
 favor  de  tercers,  que  són  conseqüència  del  traspàs de
 serveis de l'Administració de l'Estat, han de tenir caràcter
 estimatiu,  i  llur  disponibilitat  se   supedita   a   les
 transferències de fons corresponents.                       
   Aquesta   disposició  s'ha  d'aplicar  també  als  crèdits
 corresponents  als  serveis  traspassats  de  la   Seguretat
 Social.                                                     
                                                             
 Setena                                                      
 1. Els projectes d'inversions reals finançats amb càrrec als
 crèdits   consignats   al   Servei   06  de  la  Secció  11,
 corresponents  al  Programa per al Foment de l'Ocupació, han
 d'ésser  intensius  en  la  utilització  de  mà  d'obra;  en
 l'adjudicació d'aquests projectes s'ha de donar prioritat  a
 la contractació de treballadors sense subsidi d'atur.       
 2. Els crèdits per  a  inversions  reals  consignats  en  el
 servei  pressupostari  del  Programa  per   al   Foment   de
 l'Ocupació  han   d'ésser   gestionats   pels   Departaments
 inversors  corresponents,  que  s'han  de  coordinar  amb el
 Departament de Treball per tal de complir el punt anterior. 
   Sobre la base  de  les  actuacions  inversores  a  què  fa
 referència  aquest  punt  poden  concertar-se  convenis   de
 col·laboració en el marc de l'Acord Econòmic i Social.      
 3. El Consell Executiu pot acordar de  modificar  el  crèdit
 11.06.681.01  transferint-lo  totalment  o  en  part a noves
 aplicacions  pressupostàries  destinades a transferències de
 capital,  si  això  no  comporta cap canvi en les actuacions
 previstes.                                                  
                                                             
 Vuitena                                                     
   Per a disposar  de  fons  amb  càrrec  a  les  aplicacions
 pressupostàries  corresponents  a   "Estudis   i   dictàmens
 emesos  per  persones  alienes als Departaments", cal, si la
 quantia  supera els dos milions de pessetes, l'aprovació del
 Consell  Executiu  de  la  Generalitat,   a   proposta   del
 Conseller respectiu.                                        
                                                             
 Disposicions finals                                         
 Primera                                                     
   S'autoritza el Departament d'Economia  i  Finances  perquè
 faci,  en  les  seccions  del  pressupost  de despeses de la
 Generalitat  i  de  les  seves   entitats   autònomes,   les
 adaptacions  tècniques  que  calguin,  com a conseqüència de
 reorganitzacions  administratives, per a crear les seccions,
 els  serveis i els conceptes pressupostaris necessaris i per
 a  autoritzar  les  transferències de crèdits corresponents.
 Aquestes  operacions  no  poden  donar  lloc en cap cas a un
 increment de crèdit dins del Pressupost.                    
                                                             
 Segona                                                      
   En el supòsit d'haver calgut prorrogar  el  Pressupost  de
 l'exercici  del 1984, en aplicació del que disposa l'article
 33  de  la  Llei  de  Finances   Públiques   de   Catalunya,
 s'autoritza  el  Departament  d'Economia  i  Finances perquè
 efectuï  les  imputacions  de  crèdits  d'acord  amb  el que
 estableix   la   Disposició  final  segona  de  la  Llei  de
 Pressupost de la Generalitat de Catalunya per al 1984.      
                                                             
 Tercera                                                     
   Aquesta  Llei  entrarà  en  vigor  el  mateix dia que serà
 publicada  en  el  Diari  Oficial  de  la   Generalitat   de
 Catalunya.                                                  
                                                             
    Per tant, ordeno que tots els ciutadans als  quals  sigui
 d'aplicació aquesta Llei cooperin al seu  compliment  i  que
 els  Tribunals  i les autoritats als quals pertoqui la facin
 complir.                                                    
                                                             
 Barcelona, 31 de desembre de 1984                           
                                                             
 Jordi Pujol                                                 
 President de la Generalitat de Catalunya                    
                                                             
 Josep M. Cullell i Nadal                                    
 Conseller d'Economia i Finances