Accés al contingut Accés al menú de la secció
Portal Jurídic  > Cercador de normativa
 
Afegeix-lo a la meva selecció i subscriu-m'hi
Afegeix-lo a la meva selecció
PDF
Relació cronològica
Matèries relacionades
Lupa
Accedeix a la cerca
Contacte

LLEI 28/1984, de 21 de desembre, de Pressupost de la Generalitat de Catalunya, de les seves entitats autònomes i de les entitats gestores de la Seguretat Social per al 1984.

Dades bàsiques
  • Rang del document Llei

  • Organisme emissor Departament de la Presidència

  • Núm. del document 028/1984

  • Data del document 21/12/1984

  • Data de publicació 22/12/1984

  • Diari oficial DOGC

  • Núm. 497

  • No Vigent
Afectacions
Correccions d'errades
22/12/1984 - 30/03/2017
TEXT PUBLICAT
Text corregit per les correccions d'errades publicades a:

 EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA                 
                                                             
   Sia notori a  tots  els  ciutadans  que  el  Parlament  de
 Catalunya ha sancionat i jo, en nom del Rei  i  d'acord  amb
 el  que  estableix  l'article 33.2 de l'Estatut d'Autonomia,
 promulgo la següent                                         
                                                             
 LLEI                                                        
                                                             
 Article 1                                                   
 Crèdits inicials i finançament                              
   1. S'aprova el Pressupost de la Generalitat  de  Catalunya
 per a l'exercici del 1984, integrat pels estats de  despeses
 i els estats d'ingressos de la Generalitat i  dels  següents
 ens que en depenen:                                         
   a) Entitats autònomes de caràcter administratiu.          
   b) Entitats autònomes de caràcter  comercial,  industrial,
 financer o anàleg.                                          
   c) Entitats gestores de la Seguretat Social, de l'Institut
 Català de la Salut i de l'Institut  Català  d'Assistència  i
 Serveis Socials.                                            
   d) Ens públic Corporació Catalana de Ràdio i  Televisió  i
 les societats per  a  la  gestió  dels  serveis  públics  de
 radiodifusió i televisió.                                   
   e) Empreses a què fa referència el punt 2 de  l'article  4
 de la Llei de Finances Públiques de Catalunya.              
 2. En l'estat de despeses de la Generalitat de Catalunya  es
 concedeixen els crèdits  necessaris  per  al  compliment  de
 llurs obligacions per un import de 321.215.109.458 pessetes.
 Els ingressos que hom estima que s'han  de  liquidar  durant
 l'exercici   importen   321.215.109.458   pessetes,  amb  la
 distribució següent:                                        
   a) Els drets econòmics a liquidar,  detallats  en  l'estat
 d'ingressos, importen 301.898.544.724 pessetes.             
   b) L'import de les operacions d'endeutament que  autoritza
 l'article 11  d'aquesta  Llei,  que  puja  a  19.316.564.734
 pessetes.                                                   
   Els beneficis fiscals que afecten els tributs estatals, el
 rendiment   dels  quals  està  cedit  a  la  Generalitat  de
 Catalunya, s'estimen en 8.170.000.000 pessetes.             
 3. En l'estat de  despeses  de  les  entitats  autònomes  de
 caràcter  administratiu, els crèdits concedits per a atendre
 el  compliment de llurs obligacions sumen un import total de
 3.997.508.567 pessetes.                                     
   Els drets que hom estima que han d'ésser liquidats  durant
 l'exercici,   per   cada   entitat   autònoma   de  caràcter
 administratiu,   es   detallen  en  els  estats  d'ingressos
 corresponents   per   un  import  total   de   3.997.508.567
 pessetes.                                                   
 4. En l'estat de  despeses  de  les  entitats  autònomes  de
 caràcter  comercial,  industrial,  financer  o  anàleg,  els
 crèdits concedits per  a  atendre  el  compliment  de  llurs
 obligacions   sumen   un   import  total  de  12.834.226.320
 pessetes. Els recursos estimats per a aquestes  entitats  es
 detallen en l'estat d'ingressos corresponent per  un  import
 total de 12.834.226.320 pessetes.                           
 5. En els estats de despeses de les entitats gestores de  la
 Seguretat Social, els crèdits concedits  per  a  atendre  el
 compliment de llurs obligacions sumen  un  import  total  de
 163.081.319.528 pessetes.                                   
   Els  drets  econòmics  que  hom  estima  que  han  d'ésser
 liquidats durant l'exercici per aquestes  entitats  importen
 163.081.319.528 pessetes.                                   
   En els crèdits consignats en els estats de despeses  i  en
 els  drets econòmics  detallats  en  els estats d'ingressos,
 s'inclouen els que corresponen als  serveis  traspassats  de
 la Seguretat Social per un  import  total  equilibrat  entre
 tots dos estats de 152.359.661.000 pessetes.                
 6. En   l'estat  de  despeses  de  l'ens  públic  Corporació
 Catalana  de  Ràdio i Televisió es concedeixen les dotacions
 necessàries per a atendre el desenvolupament  de  les  seves
 activitats per un import total de 4.576.376.804 pessetes,  i
 els recursos s'estimen en 4.576.376.804 pessetes.           
   Els estats de despeses i d'ingressos de les societats  per
 a la gestió dels serveis públics de radiodifusió i televisió
 s'aproven amb el detall següent:                            
   a) Televisió de Catalunya, SA,  per  un  import  total  de
 dotacions  de  5.290.448.000  pessetes,  i  de  recursos  de
 5.290.448.000 pessetes.                                     
   b) Catalunya   Ràdio,   Servei   de   Radiodifusió  de  la
 Generalitat,  SA,  per  un  import  total  de  dotacions  de
 719.386.804   pessetes,   i   de  recursos  de   719.386.804
 pessetes.                                                   
 7. Les dotacions i els recursos estimats corresponents a les
 empreses de la Generalitat són:                             
 Ferrocarrils de la Generalitat                              
 de Catalunya ..................... 8.746.611.000            
 Centre Informàtic de la                                     
 Generalitat de Catalunya, SA .....   199.500.000            
 Túneles y Autopistas de                                     
 Barcelona, SA ....................    31.190.000            
 Ferrocarrils de Muntanya                                    
 de Grans Pendents, SA ............   191.575.000            
                                                             
 Article 2                                                   
 Crèdits del personal actiu                                  
 1. En l'exercici econòmic del 1984 les retribucions íntegres
 del personal no laboral al servei de l'Administració  de  la
 Generalitat han d'experimentar un increment global màxim del
 6,5% respecte a les vigents  en  l'exercici  anterior.  Així
 mateix,   la   massa   salarial   del  personal  laboral  ha
 d'experimentar un increment global màxim del 6,5%.          
 2. El que disposa el punt 1 s'aplica al personal  al  servei
 de l'Administració de la Generalitat i dels ens enumerats en
 l'article 1.                                                
 3. L'increment del 6,5% al qual fa referència aquest article
 s'aplica també a les retribucions íntegres dels  càrrecs  de
 l'Administració de la Generalitat, i als  Presidents  i  als
 Directors Generals dels ens als quals es  refereix  el  punt
 punt 2.                                                     
                                                             
 Article 3                                                   
 Retribucions del personal no laboral                        
 1. Les retribucions bàsiques corresponents  al  personal  no
 laboral es fixen d'acord amb les normes següents:           
   a) Al   personal   traspassat   a   la   Generalitat   per
 l'Administració Central se  li  aplica  la  quantia  de  les
 retribucions bàsiques  que  fixa  l'article  3  de  la  Llei
 44/1983, del 28 de desembre.                                
   b) Per a la resta del personal  no  laboral  s'incrementen
 les retribucions bàsiques en un  6,5%,  respecte  a  les  de
 l'exercici del 1983.                                        
 2. Les retribucions complementàries del personal no  laboral
 experimenten un increment global del 6,5%,  respecte  a  les
 corresponents al 1983.                                      
 3. Les retribucions del personal traspassat de la  Seguretat
 Social s'incrementen en la  quantia  que  resulti  d'aplicar
 l'article 49 de la Llei 44/1983, del 28 de desembre.        
                                                             
 Article 4                                                   
 Limitació en l'augment de despeses de personal              
 1. Durant   l'exercici   del   1984  no  es  poden  tramitar
 expedients  d'ampliació  de  plantilles  ni  disposicions  o
 expedients   de  creació  o  de  reestructuració   d'unitats
 orgàniques,  si  l'increment  de  la  despesa pública que en
 derivi  no  queda compensat mitjançant la reducció d'aquests
 mateixos  conceptes en altres unitats de gestió o en crèdits
 corrents  ampliables,  la   finalitat  dels  quals  comporti
 augment de personal.                                        
 2. En el supòsit que l'ampliació i la creació de plantilles,
 o   la   reestructuració  d'unitats  orgàniques  derivin  de
 l'entrada en funcionament de noves  inversions,  l'increment
 de la despesa resultant haurà d'ésser finançat amb minoració
 en altres dotacions de despeses consumptives no  ampliables,
 o  d'inversions  del  Departament  o  de  l'Entitat  que  ho
 proposi.                                                    
 3. Els    Departaments    i    les    entitats    autònomes,
 excepcionalment, poden contractar  personal  laboral  per  a
 executar  obres  i  serveis  corresponents  a  alguna de les
 inversions   incloses   en   el    pressupost    en    règim
 d'administració  directa  i imputar els pagaments per aquest
 concepte  als  crèdits  respectius  per  a  inversions.   La
 contractació  del  personal laboral s'ha de fer a través  de
 les oficines d'ocupació, amb prioritat per als  treballadors
 sense subsidi d'atur.                                       
                                                             
 Article 5                                                   
 Pensions                                                    
 1. Amb efectes des del primer de gener de 1984,  la  quantia
 de les pensions reconegudes pels Decrets del 14 de  novembre
 de  1978  s'incrementen  el  6,5%  en  relació  amb  les  de
 l'exercici anterior.                                        
 2. Els Consellers de la Generalitat  que  deixin  el  càrrec
 durant  l'any  1984  tindran dret a la pensió per un període
 màxim  de divuit mesos. La deixaran de percebre en el moment
 que  obtindran  una  altra  retribució  amb  càrrec  a  fons
 públics.                                                    
                                                             
 Article 6                                                   
 Modificacions pressupostàries                               
 1. El   Conseller   d'Economia  i  Finances  pot  autoritzar
 transferències de crèdits de personal que afectin un  o  més
 Departaments  tenint  en  compte  les  limitacions que conté
 l'article 4.                                                
 2. El Consell Executiu, a proposta del Conseller  d'Economia
 i Finances, pot autoritzar transferències de  crèdits  entre
 els consignats en els  diversos  Departaments  i  Organismes
 Autònoms, amb les limitacions establertes per  l'article  42
 de la Llei de Finances Públiques de Catalunya.              
 3. El Departament d'Economia i Finances ha de  donar  compte
 a la Comissió  d'Economia,  Finances  i  Pressupost  de  les
 transferències de crèdit a  què  fan  referència  els  punts
 anteriors,  i   ha   d'explicitar,  mitjançant  una  memòria
 explicativa, els canvis que s'han produït en el Pressupost. 
                                                             
 Article 7                                                   
 Generació de crèdits                                        
   S'han de  generar  en  l'estat  de  despeses  els  crèdits
 necessaris  per  a  atendre  les  obligacions derivades dels
 serveis  que traspassin a la Generalitat de Catalunya altres
 Administracions  durant l'exercici del 1984. La quantia dels
 crèdits generats no pot ésser superior  a  l'import  de  les
 transferències  de  fons acordades per a atendre els serveis
 traspassats.                                                
   Igualment han de generar crèdits en  l'estat  de  despeses
 les  transferències  de  fons  amb  càrrec  als Pressupostos
 Generals  de l'Estat, destinades a les Corporacions  locals,
 per  a  finançar  els dèficits provocats per la prestació de
 serveis que no corresponen a competències municipals.       
                                                             
 Article 8                                                   
 Crèdits ampliables                                          
   Es consideren ampliables fins  a  una  suma  igual  a  les
 obligacions  que  és preceptiu de reconèixer, amb compliment
 previ de les normes legals oportunes, els  crèdits  inclosos
 en el Pressupost de la Generalitat i en el dels ens  públics
 aprovats  per aquesta Llei, els quals crèdits es detallen  a
 continuació:                                                
   Primer. Aplicable a totes les seccions del  Pressupost  de
 la Generalitat i de les entitats públiques:                 
   a) La indemnització per residència acreditada pel personal
 en els punts on s'hagi reconegut aquest dret, d'acord amb la
 legislació vigent.                                          
   b) Les quotes  a  la  Seguretat  Social  dels  funcionaris
 eventuals  o  contractats sotmesos a dret administratiu i el
 complement  familiar, d'acord amb els  preceptes  en  vigor,
 així  com l'aportació de la Generalitat al règim de previsió
 social  dels funcionaris públics adscrits o traspassats a la
 Generalitat.                                                
   c) Els triennis derivats dels còmputs  de  temps  realment
 prestat  a  l'Administració   pels  funcionaris  adscrits  o
 traspassats.                                                
   d) Els crèdits destinats al pagament del personal laboral,
 quan requereixin  un  increment  a  conseqüència  d'augments
 salarials   disposats   durant  l'exercici  o  en  exercicis
 anteriors,     per     modificacions    del   salari   mínim
 interprofessional,   o  quan   sigui  imposat  amb  caràcter
 general o per decisió judicial ferma.                       
   e) L'assistència  mèdico-farmacèutica   corresponent   als
 funcionaris adscrits en virtut del Reial Decret 1942/1979.  
   f) Els crèdits la quantia dels  quals  es  modula  per  la
 recaptació   obtinguda    mitjançant    taxes,     exaccions
 parafiscals,  cànons  o preus, que doten conceptes integrats
 en el Pressupost.                                           
   g) Els crèdits corresponents a serveis traspassats,  quan,
 per aplicació de normes estatals, cal reconèixer obligacions
 addicionals a les pressupostades inicialment,  per  l'import
 de   les   transferències   que   procedeixin   de  fons  de
 l'Administracio central.                                    
   Segon. Aplicable a  les  Entitats  Autònomes  de  caràcter
 comercial, industrial, financer o anàleg:                   
   a) Aquells la quantia dels quals és determinada en  funció
 de recursos finalistes efectivament obtinguts.              
   b) Els   destinats   a   dotar  els  fons  de  previsió  i
 amortització.                                               
   c) Els que són necessaris,  en  els  pressupostos  de  les
 entitats,  com   a  conseqüència   d'operacions   financeres
 autoritzades.                                               
   Tercer. Aplicable a les seccions que s'indiquen:          
   a) En la secció "Deute Públic",  els  que  es  destinen  a
 pagament  d'interessos, amortització de principal i despeses
 derivades  del  Deute,   considerat  aquest  en  els  termes
 continguts  en l'article 16 de la Llei de Finances Públiques
 de Catalunya.                                               
   Si cal, s'han  de  generar  els  crèdits  oportuns  per  a
 atendre  les  obligacions,  i els pagaments s'han d'aplicar,
 qualsevol  que  sigui  el venciment al qual corresponen, als
 crèdits respectius de l'exercici econòmic del 1984.         
   b) A  la  secció  "Classes  passives",  els   relatius   a
 obligacions de "Classes passives".                          
   c) En la secció corresponent al Departament  d'Economia  i
 Finances,  els  destinats  al  pagament  de  les obligacions
 derivades  de  crebants en operacions de crèdit avalades per
 la Generalitat de Catalunya.                                
                                                             
 Article 9                                                   
 Contractació directa d'inversions                           
   El  Consell  Executiu  pot  autoritzar,  a  proposta  dels
 Departaments interessats, la contractació  directa  de  tots
 aquells  projectes  d'obres  que s'iniciïn durant l'exercici
 del 1984  amb  càrrec  als  pressupostos  dels  Departaments
 respectius  i  de  llurs  entitats  autònomes, sempre que el
 pressupost de les quals  sigui  inferior  a  50  milions  de
 pessetes.  Les condicions tècniques i financeres de l'obra a
 executar  han d'ésser publicades prèviament al Diari Oficial
 de la Generalitat de Catalunya.                             
                                                             
 Article 10                                                  
 Avals                                                       
 1. S'autoritza  la  Generalitat  perquè  concedeixi,  durant
 l'exercici del 1984, les garanties següents:                
   a) Avalar fins a un  import  màxim  de  1.000  milions  de
 pessetes  les  operacions  de  crèdit  exterior que concerti
 l'empresa "Túnel del Cadí,  Concesionaria  del  Estado,  SA"
 per a finançar les inversions pròpies de la concessió.      
   b) Avalar fins  a  un  import  màxim  de  100  milions  de
 pessetes les operacions de crèdit que concerti  el  Consorci
 del Gran Teatre del Liceu.                                  
   El Consell  Executiu  pot  determinar,  en  cada  cas,  el
 caràcter solidari o no solidari dels  avals  autoritzats  en
 els apartats anteriors.                                     
   c) Avalar amb caràcter solidari fins a un import màxim  de
 500  milions  de  pessetes  les  operacions  de  crèdit  que
 concerti l'empresa  Ferrocarrils  de  Muntanya  i  de  Grans
 Pendents, SA.                                               
   Aquestes   autoritzacions  poden  ésser  autoritzades  pel
 Consell Executiu durant l'any 1985.                         
 2. L'autorització dels  avals  correspon  al  Govern  de  la
 Generalitat,  a  proposta   del   Conseller   d'Economia   i
 Finances,  i  l'execució  a aquest Conseller o a l'autoritat
 en qui la delegui expressament.                             
                                                             
 Article 11                                                  
 Operacions d'endeutament                                    
 1. S'autoritza el Consell Executiu perquè,  a  proposta  del
 Conseller  d'Economia  i  Finances,  emeti  deute  públic  o
 concerti  operacions  de crèdit a l'interior o a l'exterior,
 fins  a  un  import màxim  de  19.317  milions  de pessetes,
 destinats  a  finançar  operacions  de  capital previstes en
 aquesta Llei.                                               
 2. S'autoritza l'Entitat Autònoma Institut  Català  del  Sòl
 perquè emeti deute o  concerti  operacions  de  crèdit,  per
 l'import  de 3.000 milions de pessetes, destinats a finançar
 despeses d'inversió.                                        
 3. S'autoritza el Consell Executiu perquè,  a  proposta  del
 Conseller   d'Economia   i   Finances,  emeti  deute  de  la
 Tresoreria  o  concerti  operacions de crèdit per un termini
 de  reemborsament igual o inferior a un any, fins a un límit
 màxim  d'endeutament  viu  de  18.000  milions  de pessetes,
 destinats   a  atendre  les  necessitats  de  la  Tresoreria
 derivades   de   diferències  en  el  venciment  dels   seus
 pagaments i ingressos.                                      
 4. S'autoritza el Consell Executiu perquè,  a  proposta  del
 Conseller  d'Economia  i  Finances,  emeti  deute  públic  o
 concerti  operacions de crèdit a l'interior o a  l'exterior,
 fins  a  un  import  màxim  de  5.000  milions  de pessetes,
 destinades a finançar els crèdits  d'operacions  de  capital
 del  Pressupost  per  al  1983, incorporats a l'exercici del
 1984.                                                       
 5. El Consell Executiu, a proposta del Conseller  d'Economia
 i  Finances,   ha  de  fixar  les  característiques  de  les
 les operacions d'endeutament que autoritza aquest article.  
 6. Les autoritzacions a què fan referència els punts 1, 2, 3
 i 4 d'aquest article, poden ésser formalitzades pel  Consell
 Executiu durant l'any 1985.                                 
                                                             
 Article 12                                                  
 Taxes i exaccions parafiscals                               
   Durant l'any 1984 s'han d'elevar els tipus de quantia fixa
 de les taxes i exaccions parafiscals inherents  als  serveis
 traspassats per l'Administració de l'Estat en una quantia no
 superior a la que resultarà de l'aplicació dels  coeficients
 establerts per la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat. 
                                                             
 Article 13                                                  
 Limitació a l'augment de la despesa pública                 
   Durant l'exercici del 1984 el Consell Executiu és  obligat
 a   no   prendre   i  a  oposar-se  a  qualsevol  iniciativa
 legislativa o administrativa que comporti creixement  de  la
 despesa pública pressupostada si no es proposen i  s'aproven
 alhora els recursos addicionals necessaris o les  reduccions
 proporcionals de despesa amb l'especificació  pressupostària
 deguda.                                                     
                                                             
 Article 14                                                  
 Equilibri financer del Pressupost                           
   Per tal d'assegurar l'equilibri financer  del  Pressupost,
 les  incorporacions   a   altres  exercicis   dels   crèdits
 pressupostaris  autoritzats  per  al  1984  s'han  de  regir
 d'acord amb els punts següents:                             
 1. Els crèdits per a operacions corrents consignats  en  els
 estats de despeses del Pressupost de la Generalitat  i  dels
 ens enumerats en les lletres a), b)  i  d)  del  punt  1  de
 l'article  1  d'aquesta  Llei  amb càrrec als quals no s'han
 reconegut   obligacions   mitjançant  la  formalització  del
 document   comptable  oportú  amb  anterioritat  al  31   de
 desembre  no  podran   ésser   objecte   d'incorporació    a
 l'exercici del 1985 i restaran anul·lats automàticament.    
 2. Si els crèdits als quals es refereix el punt anterior han
 estat objecte de disposició, i el 31 de desembre no se n'han
 pogut   reconèixer   les   obligacions   corresponents,   la
 disposició,  el  reconeixement  de  les  obligacions,  si és
 procedent,  i els pagaments es podran aplicar als crèdits de
 la  mateixa  naturalesa  autoritzats en el Pressupost vigent
 per al 1985.                                                
 3. L'import   dels   crèdits   pressupostaris   destinats  a
 transferències corrents a favor de les entitats autònomes  i
 de l'ens públic Corporació Catalana  de  Ràdio  i  Televisió
 s'ha  d'ajustar  de  tal  manera  que  la  liquidació   dels
 corresponents  pressupostos  d'operacions  corrents  resulti
 equilibrada el 31 de desembre.                              
   Per l'import de la darrera dotzena part d'aquests  crèdits
 s'ha de reconèixer comptablement l'obligació, però  no  s'ha
 d'ordenar   el   pagament   fins   que   no   s'efectuï   la
 regularització a la qual es refereix el paràgraf anterior.  
   Si no es procedeix al lliurament de fons, totalment  o  en
 part, s'han d'anul·lar els documents comptables necessaris. 
   Si resulta que s'han  lliurat  fons  en  excés,  s'han  de
 minorar  dels  crèdits  autoritzats  en el Pressupost vigent
 per al 1985.                                                
 4. Els crèdits per a operacions de  capital  que  el  31  de
 desembre  no  han  estat objecte de disposició mitjançant la
 formalització dels  documents  comptables  corresponents  no
 poden ésser incorporats a l'exercici del 1985.              
 5. Els crèdits pressupostaris destinats a transferències  de
 capital a favor de les entitats autònomes  s'han  d'anul·lar
 el darrer dia de l'exercici pressupostari pel  màxim  import
 que el dels crèdits per a operacions de  capital  consignats
 en els estats de despeses d'aquelles que el 31  de  desembre
 no han estat objecte de disposició comptable.               
   El  Departament  d'Economia  i  Finances ha d'efectuar les
 regularitzacions oportunes d'acord amb el  punt  3  d'aquest
 article.                                                    
 6. L'import dels crèdits anul·lats segons  el  que  disposen
 els punts 4 i 5  ha  de  minorar  en  la  mateixa  quantitat
 l'endeutament autoritzat per aquesta Llei.                  
 7. Els nomenaments de tresoreria que es  produeixin,  en  el
 supòsit que  els  drets  liquidats  per  ingressos  corrents
 siguin   superiors   a   les   obligacions  reconegudes   en
 operacions de despeses corrents, han de minorar  pel  mateix
 import  l'autorització  d'endeutament establerta per aquesta
 Llei, sens perjudici del que disposa el punt 6.             
   Si els drets liquidats són insuficients per a atendre  les
 obligacions   reconegudes,   el   Departament  d'Economia  i
 Finances  ha  de  minorar  els  crèdits  consignats  per   a
 operacions  de  despeses corrents en el pressupost vigent el
 1985  en relació amb els imports consignats en les diferents
 aplicacions  pressupostàries   destinades   a  despeses   de
 personal,   compra   de    béns   corrents  i  de  serveis i
 transferències  corrents  no   nominatives  de   totes   les
 seccions pressupostàries.                                   
 8. El Departament d'Economia i  Finances  ha  d'informar  la
 Comissió  d'Economia,  Finances  i Pressupost del compliment
 dels punts 6 i 7 d'aquest article  en  un  termini  de  tres
 mesos a comptar des de la liquidació del Pressupost,  retent
 compte de les minoracions efectuades.                       
 9. El que disposen  els  punts  anteriors  no  s'aplica  als
 crèdits següents:                                           
   a) Els   corresponents   als  serveis  traspassats  de  la
 Seguretat  Social,  que  s'han  de  regir  pel  que  disposa
 l'article 9 de la Llei 12/1983, del 4 de juny.              
   b) Els  finançats  amb  càrrec  al  Fons  de   Compensació
 Interterritorial.                                           
   c) Els autoritzats en funció dels ingressos afectats i els
 generats en aplicació de l'article 44 de  la  Llei  10/1982,
 del 12 de juliol.                                           
   Els  romanents  dels  crèdits  pressupostaris  a  què  fan
 referència les lletres b) i c) s'han d'incorporar a  l'estat
 de despeses de l'exercici pressupostari del 1985.           
 10. Els romanents dels crèdits pressupostaris consignats  en
 les aplicacions pressupostàries 11.04 259.01, 11.04 471.01 i
 11.04 461.03 s'han d'incorporar a  l'exercici  pressupostari
 del 1985.                                                   
                                                             
 Article 15                                                  
   Participació en el capital  social  de  les  societats  de
 garantia recíproca de Catalunya                             
   Durant l'exercici del 1984 s'autoritza el Consell Executiu
 perquè acordi  la  participació  de  la  Generalitat  en  el
 capital social de les societats  de  garantia  recíproca  de
 Catalunya en una quantitat de 110 milions de pessetes.      
                                                             
 Disposicions addicionals                                    
 Primera                                                     
   La  Comissió  de  Govern   Interior   del   Parlament   ha
 d'incorporar  els  romanents  de  crèdit  del pressupost del
 Parlament   de   l'any   1983    als    mateixos    capítols
 pressupostaris del pressupost del 1984.                     
                                                             
 Segona                                                      
   Les  dotacions  pressupostàries de la secció del Parlament
 de  Catalunya s'han de lliurar en ferm i periòdicament a nom
 del Parlament, a mesura que aquest ho demanarà.             
                                                             
 Tercera                                                     
   La Mesa del Parlament, d'acord amb la Comissió  de  Govern
 Interior,  pot acordar, sense limitació,  transferències  de
 crèdit  entre  conceptes  de  la seva secció pressupostària,
 però cal que les faci avinent al  Departament  d'Economia  i
 Finances.                                                   
                                                             
 Quarta                                                      
   Al pressupost de la Generalitat s'uneixen els pressupostos
 resum de les Diputacions Provincials de  Barcelona,  Girona,
 Lleida i Tarragona, corresponents als  exercicis  dels  anys
 1983 i 1984.                                                
                                                             
 Cinquena                                                    
 1. Les  ajudes  i  subvencions  concedides  amb  càrrec  als
 crèdits  pressupostats  que  no  tenen assignació nominativa
 s'han de  concedir d'acord  amb  criteris  de  publicitat,  
 concurrència i objectivitat.                                
   A  aquest  efecte,  els  Departaments  corresponents   han
 d'establir  les  normes  oportunes   que   en   regulin   la
 concessió.                                                  
 2. La   inspecció   i   el   control   del   compliment  per
 l'adjudicatari  de  la   destinació   dels   ajuts   i   les
 subvencions atorgats  han d'ésser duts a terme pels òrgans  
 competents.                                                 
                                                             
 Sisena                                                      
   La  dotació  dels  crèdits  consignats  en  el  pressupost
 relatius  a  la  concessió de subvencions o transferències a
 favor  de  tercers,  que són  conseqüència  del  traspàs  de
 serveis   de  l'Administració  de  l'Estat,   han  de  tenir
 caràcter  estimatiu, i llur disponibilitat se supedita a les
 transferències de fons corresponents.                       
   Aquesta  disposició  s'ha  d'aplicar  també  als   crèdits
 corresponents  als  serveis  traspassats  de   la  Seguretat
 Social.                                                     
                                                             
 Setena                                                      
   Les   normes  de  comptabilitat  pública  en  relació  amb
 l'exercici  pressupostari   i la liquidació d'aquestes s'han
 d'ajustar  al  que  disposa  l'article 48 de la Llei 44/1983
 del  28 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per
 al 1984.                                                    
                                                             
 Vuitena                                                     
   Per  a  disposar  de  fons  amb  càrrec  a les aplicacions
 pressupostàries  "Estudis  i  dictàmens  emesos per persones
 alienes  als Departaments", cal, quan la quantia és superior
 als  dos  milions  de pessetes,  l'aprovació   del   Consell
 Executiu  de  la  Generalitat,  a  proposta   del  Conseller
 respectiu.                                                  
                                                             
 Disposicions finals                                         
 Primera                                                     
   S'autoritza  el  Departament  d'Economia i Finances perquè
 faci, en les seccions  del  pressupost  de  despeses  de  la
 Generalitat   i   de  les  seves  entitats  autònomes,   les
 adaptacions tècniques que calguin,  com  a  conseqüència  de
 reorganitzacions administratives, per a crear les  seccions,
 els serveis i els conceptes pressupostaris necessaris i  per
 a autoritzar  les transferències de crèdits corresponents.  
   Aquestes operacions no poden donar lloc en cap  cas  a  un
 increment de crèdit dins del Pressupost.                    
                                                             
 Segona                                                      
   Les  despeses  autoritzades  amb  càrrec  als  crèdits del
 pressupost    prorrogat    s'han   d'imputar   als   crèdits
 autoritzats  per  aquesta  Llei.  En  el  supòsit  que en el
 Pressupost prorrogat no figuri el mateix concepte que en  el
 Pressupost per al 1984  o  que  els  crèdits  consignats  en
 aquest  siguin  inferiors  als  prorrogats,  el  Departament
 d'Economia i  Finances  haurà   de  determinar  el  concepte
 pressupostari a què s'ha d'imputar la despesa autoritzada.  
                                                             
 Tercera                                                     
    Aquesta Llei entrarà en vigor  el  mateix  dia  que  serà
 publicada  en  el  Diari  Oficial  de  la   Generalitat   de
 Catalunya.                                                  
                                                             
   Per tant, ordeno que tots els ciutadans  als  quals  sigui
 d'aplicació  aquesta  Llei  cooperin al seu compliment i que
 els  Tribunals  i les autoritats als quals pertoqui la facin
 complir.                                                    
                                                             
 Barcelona, 21 de desembre de 1984                           
                                                             
 Jordi Pujol                                                 
 President de la Generalitat de Catalunya                    
                                                             
 Josep M. Cullell i Nadal                                    
 Conseller d'Economia i Finances